איכות השלטון לרשות השנייה: יש לפעול להוצאת אייל גולן ומשה פרץ מתוכניות הריאליטי

איכות השלטון לרשות השנייה: יש לפעול להוצאת אייל גולן ומשה פרץ מתוכניות הריאליטי

רקע
מן הפרסומים אתמול בכלי התקשורת, עולה כי לכאורה הוגש כתב אישום כנגד מר אייל גולן, בגין עבירות מיסים חמורות. כתבות שעסקו בנושא מציינים, כי כתב האישום מייחס למר גולן ולמנהלים בכירים בחברתו "ליאם", העלמת הכנסות בגובה של כ-2.6 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, וכן הגשת חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל על מנת להקטין את תשלום המע"מ בו הם חייבים על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. מן הפרסומים עולה כי כתב האישום מצייר תמונה חמורה של התנהלות שיטתית וממושכת בניגוד לדיני המיסים.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי שורת אישומים אלו מטילים צל כבד על מר גולן המשמש שופט בתוכנית "הכוכב הבא", על התנהלותו ואופיו. כך, גם מר משה פרץ, אשר כנגדו הוגש כתב אישום לפני מספר חודשים בעבירות מיסים, משמש כשופט בתוכנית "אקס פאקטור". גם כתב האישום בעניינו מייחס לו התנהלות שיטתית לחמוק מחובת המס.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי השתתפות בתוכניות ריאליטי מעניקה, מעמד והשפעה רבה בציבור הישראלי. קל וחומר, כאשר המשתתף עושה זאת בכובע של "שופט", על כל המשמעות הנלווית לתואר כזה אף אם הוא בהקשר של עסקי בידור. מתן במה ואור זרקורים לאנשים שהואשמו בעבירות מיסים הפוגעות בכלל הציבור מעבירה מסר של סובלנות כלפי עבירות כאלו, מסר העלול לעודד עבריינות ולסכל הרתעה מפני ביצוע עבירות כאלו.
אשר על כן, כיכובם של מואשמים בעבירות מיסים בתוכניות ריאליטי פוגעת באינטרס ציבורי ובמחויבות הערוץ השני והרשות השנייה לקידום אזרחות טובה ולחיזוק ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.
פרסום בדה מרקר
כתבה בתכניתו של גיא פינס – ערוץ 10