איכות השלטון: פעילות מפלגתית או תעמולתית של הרב הראשי לישראל אסורה לפי חוק!

איכות השלטון: פעילות מפלגתית או תעמולתית של הרב הראשי לישראל אסורה לפי חוק!

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחדד את הנהלים באשר להשתתפות הרב הראשי בפעילות מפלגתית, מאחר וכל פעילות שכזו אסורה לפי חוק
רקע
נוכח פרסומים מהם עולה כי הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, נטל חלק בכנס פתיחת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות של מפלגת ש"ס בבני ברק ביום 21.09.2013. במסגרת הכנס, נאם לכאורה כב' הרב, "הראשון לציון", בפני המשתתפים, כשהוא אומר דברי תורה וחיזוק. הכנס המתואר נערך זמן קצר לאחר מינויו של הרב לתפקידו כרב הראשי.
טענת מפלגת ש"ס כי היא אינה נמנית על מארגני הכנס הופרכה, לכאורה, לפי הפרסומים, על ידי עיריית בני ברק; השלטים שהיו תלויים באולם הכנס; וההודעות שהופצו לתקשורת עובר לכנס, עולה תחושה כי הרב פעל בניגוד לחוק ובניגוד להוראות הדין. כמו כן, לאחרונה נשמעו אף קולות מהן עולה החשש לנסות לרתום את הראשון לציון לפעילות מפלגת ש"ס, במישרין או בעקיפין, על רקע מותו של אביו הרב עובדיה יוסף ז"ל.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני היועץ המשפטי לממשלה כי החוק אוסר על הרב הראשי לישראל להשתתף בפעילות מפלגתית בכלל, ובין היתר קיים איסור על השתתפות בתעמולה פומבית בבחירות למועצה של רשות מקומית ו/או לקחת חלק בתעמולת בחירות לרשויות המקומיות בתחום הרשות המקומית.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי מן הראוי להנחות ולהבהיר לרבנים הראשיים החדשים את החשיבות והחובה המוטלת עליהם להתרחק מאירועים פוליטיים מסוג זה ומפעילות פוליטית בכלל, וזאת בין היתר על מנת למנוע פגיעה בשמם הטוב של הרבנים הראשיים וכן בשמה הטוב של הרבנות הראשית כולה.