התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט: יש להפסיק את כהונתם של סגן ראש עיריית נשר ומנכ"ל עיריית נשר

התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט: יש להפסיק את כהונתם של סגן ראש עיריית נשר ומנכ"ל עיריית נשר

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבית הדין לעבודה ולבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה בשני מהלכים מקבילים בבקשה להפסיק לאלתר את כהונתו של פרדי מליק סגן ראש עיריית נשר ושל יוחאי וינשטיין מנכ"ל עיריית נשר נוכח העובדה כי הוגשו נגדם כתבי אישום חמורים המייחסים להם עבירות של שוחד
התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד דוד עמר, ראש עיריית נשר והממונה על מחוז צפון במשרד הפנים בבקשה להורות על הפסקה מיידית של כהונת מר מליק כחבר מועצת נשר. במקביל, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה גם לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כנגד ראש העיר והממונה על מחוז צפון במשרד הפנים ומועצת עיריית נשר בבקשה להורות על הפסקה מיידית של כהונת מר וינשטיין כמנכ"ל העירייה.
עמדת התנועה היא כי נוכח הנסיבות המיוחדות של המקרה בהן קיימת זיקה הדוקה בין התפקידים הציבוריים אותם ממלאים סגן ראש העירייה ומנכ"ל העירייה לבין מהות העבירות המיוחסות להם ונוכח הפגיעה הקשה מנשוא באמון הציבור במערכת השלטונית ובטוהרו ויושרו של השירות הציבורי בכלל, יש מקום להורות על הפסקת כהונתם מיידית ויפה שעה אחת קודם.
הרקע להגשת המהלכים המשפטיים הוא העובדה כי בחודש מאי 2013, הוגשו כנגד מר פרדי מליק וכנגד מר יוחאי וינשטיין כתבי אישום בגין עבירות שוחד ושימוש לרעה בעובדי העירייה ובמשאביה. מעיון בכתבי האישום מצטיירת התמונה כי סגן ראש העירייה ומנכ"ל העירייה מואשמים בכך שבמשך שנות כהונתם קיבלו אלה באופן שיטתי שוחד מדי חודש, בתמורה לסיוע לקבלן שהתקשר עם עיריית נשר בענייני כוח אדם.
עו"ד נידאל חאייק, מנהל התחום המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון: "קרני החשדות הפליליים החמורים סביב סגן ראש העירייה ומנכ"ל העירייה ממיסות את אמון הציבור במוסדות עיריית נשר, ובשירות הציבור ככלל. פגיעה כה אנושה באמון הציבור אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה, בוודאי לא עת עסקינן בעבירת שוחד המבוצעת, כך החשד, תוך שימוש במשרה הציבורית ובסמכויות הנלוות לה. על כן, המשך מילוי תפקידם של סגן ראש העירייה ומנכ"ל העירייה מוביל לכרסום ניכר באמון הציבור ובלגיטימיות הפעילות של עיריית נשר, ופוגע קשות בתפיסת טוהר המידות של השירות הציבורי".
פרסום בישראל היום
פרסום בהארץ