איכות השלטון לבג"ץ: יש לקיים דיון דחוף בעתירה לגיוס בחורי הישיבות ולמנוע את המשך הפרת החוק ע"י שר הביטחון

איכות השלטון לבג"ץ: יש לקיים דיון דחוף בעתירה לגיוס בחורי הישיבות ולמנוע את המשך הפרת החוק ע"י שר הביטחון

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (ב') לבג"ץ את התייחסותה להודעת המדינה בנושא גיוס בחורי הישיבות ומבקשת לקיים דיון דחוף בנושא
התנועה לאיכות השלטון הגיבה היום לבג"ץ על הודעת המדינה בעניין גיוס בחורי הישיבות. התנועה הדגישה כי בקרוב יחלפו שנה וחצי מאז ניתן פסק הדין בבג"צ קבע כי חוק טל לא יחודש, ושנה מהיום בו פג תוקפו של חוק טל. תקופה משמעותית בה נמנעים המדינה ושר הביטחון מלמלא אחר הוראות החוק, כאשר נתלים הם, חוזר ואומר, בטענה כי אנחנו קרובים להסדר חקיקה בנושא.
נוכח תשובת המדינה, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני בית המשפט כי המדינה נמנעת מלמלא את חובתה על פי חוק, ולגייס עשרות אלפי תלמידי ישיבות החייבים בגיוס. במשך השנה האחרונה חזרה המדינה ושר הביטחון, חזור ואמור, תכניותיהם השונות לגייס את תלמידי הישיבות כבר ביולי הנוכחי- מועד אשר נדחה כרגע לחודש אוגוסט, ואותו הם מבקשים לדחות כעת למועד בלתי ידוע. כמו כן, המדינה ושר הביטחון חזרו על כוונותיהם שלא להגיע למצב בו ייכנסו עשרות אלפי תלמידי ישיבות תחת גדרי סעיף 20- והנה, גם לשיטתם אנו מרחק עשרה ימים מתחילת תחולתו של הסעיף, ומי יודע אם לא נחזה גם בסופה. התנועה מדגישה עוד בפני בית המשפט כי משך כל אותו הזמן מספרים המדינה ושר הביטחון על הכנותיהם הרבות, הערכותו ומוכנותו של צה"ל לקראת קליטת אוכלוסיית תלמידי הישיבות.
התנועה לאיכות השלטון פונה אל בית המשפט בבקשה כי ישים סוף לגרירת הרגליים, לפיזור מסך העשן, לשינוי הנתונים המעורפל ולהפרת הבטחותיהם החוזרת ונשנה של המשיבים- לקבוע דיון דחוף בעתירה ולחייב את המדינה ושר הביטחון לאכוף, באופן שוויוני וחוקתי, את חוק שירות בטחון על כלל האוכלסיה בישראל- ובכלל זה, גם על אוכלוסיית תלמידי הישיבות.