איכות השלטון לשר לשירותי דת: בטל מינויים של חשודים בפלילים מהמועצה לבחירת רבנים ראשיים

איכות השלטון לשר לשירותי דת: בטל מינויים של חשודים בפלילים מהמועצה לבחירת רבנים ראשיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשר לשירותי דת בדרישה לבטל את השתתפותם של חשודים בפלילים מהמועצה לבחירת הרבנים הראשיים

נוכח מעצרו והשעייתו העצמית של של הרב הראשי, יונה מצגר, בחשד לפלילים מעלה התנועה לאיכות השלטון חשש, כי אין בהשעיה זו כדי להסיר את הצל הכבד הרובץ על הליך הבחירות לרבנים הראשיים. מן הפרסומים בתקשורת עולה טענה, כי מבין חברי האסיפה הבוחרת, אשר מונו על ידי הרבנים הראשיים, מונה אחד מהחשודים בפרשה בה נעצר הרב מצגר.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני השר בנט כי על פי חוק הרבנות הראשית לישראל, 10 רבנים מתמנים לאסיפה הבוחרת על ידי הרבנים הראשיים, בהתייעצות עם השר ובאישור הממשלה. על כן, דורשת התנועה כי תבוטל ולא תאושר כהונתו של חשוד בפלילים לאסיפה הבוחרת ואושר על ידי השר והממשלה.
עוד התייחסה התנועה במכתבה לחשודים נוספים שעל פי הפרסומים צפויים לכהן באסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים ובהם ראש עיריית רמת גן, צבי בר, שהואשם בלקיחת שוחד במרמה והלבנת הון; דברים אלו נכונים גם לגבי ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, החשוד בעבירת שוחד; ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני שהפרקליטות המליצה להגיש כנגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בחשד לשוחד.

עמדת התנועה היא כי יש חשיבות עליונה לטוהר הליכי מינוי ובכלל זה לניקיון כפיהם של חברי האסיפה בוחרת לכהונה בכירה בשירות המדינה ולתפקיד רבנים ראשיים בפרט. כהונת חברים באסיפה הבוחרת שצל כבד רובץ על פועלם הציבורי מכתימה את הליך הבחירה ופוגעת באמון הציבור אף ברבנים שיבחרו.

עו"ד צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של התנועה: הרב מצגר היה חייב להשעות את עצמו. כהונה כרב ראשי תחת עננה של חשדות הייתה פוגעת פגיעה קשה במוסד הרבנות ובכל פעולה שלו כרב ולא מוסיפה כבוד אף לא עצמו. עתה צריך להגן על טוהר הליך הבחירות לרבנים הראשיים הבאים ולמנוע הכתמתו בחברותם של חשודים בפלילים באסיפה הבוחרת.