אדם טבע ודין' והתנועה לאיכות השלטון שלחו התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים: החלטה על ייצוא הגז חייבת להתקבל בכנסת

אדם טבע ודין' והתנועה לאיכות השלטון שלחו התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים: החלטה על ייצוא הגז חייבת להתקבל בכנסת

במכתב מיצוי הליכים שנשלח היום לרה"מ, שר האוצר ושר האנרגיה והמים מציינות 'אדם טבע ודין' והתנועה לאיכות השלטון כי המצב המשפטי בישראל מחייב כי כל החלטה בנוגע לעתודות הגז של מדינת ישראל תתקבל בכנסת ולא בממשלה

'אדם טבע ודין' והתנועה לאיכות השלטון שלחו היום (ה) מכתב מיצוי הליכים לרה"מ, על מנת להבטיח כי ההחלטה בדבר יצוא הגז תתקבל בכנסת. במכתב מציינים הארגונים כי כל החלטה בנוגע לייצוא גז הינה החלטה בעלת השלכות הרות גורל ומרחיקות לכת על מדינת ישראל ועל כן, יש לקבלה רק לאחר דיון מעמיק בפני ועדות הכנסת.

עוד מציינים הארגונים כי המלצות ועדת צמח שנויות במחלוקת ציבורית רחבה ואף ועדת הכלכלה של הכנסת מתחה ביקורת נוקבת על החישוב הכלכלי עליו מבוסס הדוח והתשתית העובדתית הרעועה.

"החקיקה הקיימת אשר מסדירה את כלל סוגיית החיפוש וההפקה של גז ונפט הינה חקיקה מיושנת משנות החמישים של המאה הקודמת, שאינה נותנת מענה לצרכי השעה ואינה מתאימה להיבטים העכשוויים של התחום ובהם יצוא המשאבים. כך גם טרם גובשה הרגולציה הפרטנית וההסדר הפיסקאלי הנוגע לתקבולים על רווחי הייצוא של משאבי הנפט והגז", נכתב בפניית הארגונים.

"ראוי כי נושא יצוא הגז יוסדר באמצעות חקיקה עדכנית ורלוונטית. חקיקה המסדירה את עצם ההחלטה האם לייצא את עתודות הגז, במידה וכן, מהי כמות הייצוא המותרת, מהם המנגנונים המסדירים את הייצוא ומהם התקבולים אשר יגיעו לציבור".

'אדם טבע ודין' והתנועה לאיכות השלטון הדגישו כי במידה ולא תתקבל תשובה למכתב הם יאלצו לנקוט באמצעים המשפטיים המתחייבים כדי להבטיח כי ההחלטה בדבר יצוא הגז תעשה בידי המחוקק ובהתאם לדין וכמתחייב ביחס להכרעה אסטרטגית והרת גורל מעין זו.