בעקבות דרישת התנועה לאיכות השלטון, משרד המשפטים אישר החלת חבות אישית במוסדות ציבור נתמכים

בעקבות דרישת התנועה לאיכות השלטון, משרד המשפטים אישר החלת חבות אישית במוסדות ציבור נתמכים

בעקבות פעילות התנועה לאיכות השלטון הודיע משרד המשפטים על נוהל חדש ובו הוראות הטלת חבות אישית על בעלי תפקיד במוסדות ציבור נתמכים
בעקבות פעילות התנועה לאיכות השלטון גובש הנוהל להחלת חבות אישית במוסדות ציבוריים. משרד המשפטים אישר כי במסגרת הנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן, נקבעו הוראות הנוגעות להטלת חבות אישית על בעלי תפקיד במוסדות ציבור נתמכים, לפיהן יתחייבו גם מורשי החתימה ומנכ"ל המוסד, בנוסף למוסד עצמו, לקיים פיקוח נאות ולהשבת כספים במידת הצורך. במידה ולא יוחזרו כספים ע"י המוסד, יפעל משרד המשפטים להגשת תביעה להשבת הכספים מאת מורשי החתימה או מאת מנכ"ל המוסד עצמו.
התנועה לאיכות השלטון החלה את פעילותה בנושא כבר בשנת 2001 כאשר הגישה עתירה בדרישה להשבת כספים שניתנו למוסדות דת פיקטיביים. בשנת 2010 התנועה פנתה למשרדי האוצר והמשפטים כדי שאלו יפעלו להטלת חבות אישית על נושאי משרה אשר דיווחיהם הכוזבים גרמו לתשלום כספים לעמותות המתוקצבות מקופת המדינה ולהחמרת הפיקוח על עמותות כאלו, לשם מניעת מקרים של דיווחים כוזבים לשם הגדלת התקציבים. עקב הפנייה לעיל, הנושא נבחן על ידי צוות של משרד המשפטים ומשרד האוצר אשר שקד על בחינת הצעות בנושא -החמרת הפיקוח על המוסדות והטלת חובה אישית על נושאי המשרה בגופים הנתמכים. אחרי הקמת הצוות, ובמרוצת השנים 2011-2013, התנועה הגישה פניות חוזרות ונשנות למשרד האוצר ומשרד המשפטים, בהם ביקשה לדעת האם יש התקדמות בנושא ובעקבות פעילותה של התנועה גובש הנוהל.