התנועה לאיכות השלטון קוראת למפקח על הבנקים לבדוק את חובות פירמידת אי.די.בי בכלל המערכת הבנקאית ולא רק בבנק לאומי

התנועה לאיכות השלטון קוראת למפקח על הבנקים לבדוק את חובות פירמידת אי.די.בי בכלל המערכת הבנקאית ולא רק בבנק לאומי

הסוף ל"שתיקת הכבשים" התנועה לאיכות השלטון קוראת למפקח על הבנקים לבדוק את חובות פירמידת אי.די.בי בכלל המערכת הבנקאית ולא רק בבנק לאומי
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למפקח על הבנקים, מר דודו זקן, בדרישה לבחון את חובות פרמידת אי.די.בי בכלל המערכת הבנקאית, ולא להסתפק בחובות לבנק לאומי. לטענת התנועה לאיכות השלטון המערבולת הפיננסית, אליה נקלעה פירמידת אי.די.בי, מאיימת לסחוף לתוכה את הבנקים הגדולים בישראל. אלו חשופים לחובותיה של אי.די.בי בהיקף של כשני מיליארד ₪. מן הפרסומים מצטייר כי הטיפול בחובות הבנקאיים נעדר ראייה מערכתית. אף נוצר חשש כי פירמידת אי.די.בי, ובעל השליטה מר נוחי דנקנר (שחלק ניכר מהחובות במעלה הפירמידה נזקף ישירות לחובתו), יזכו מידי הבנקאים לטיפול מרוכך המצטייר כנגוע במשוא פנים.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייתה לזקן כי לא ניתן עוד להסתפק בצפייה דרך חרך צר, ובבחינת כל חוב בנקאי כשלעצמו. יש להתבונן על הדברים "ממעוף הציפור", ולהבין את ההקשר הכולל: עתידה העסקי של פירמידת אי.די.בי, כפירמידה, לוט בערפל שהולך ומתעבה מיום ליום.
יש לזכור גם כי שמיטת החובות המתוכננת היא תוצאה עגומה של "שתיקת כבשים" היסטורית: שתיקתם של גופי הפיקוח לנוכח שורת עסקאות תמוהות, שמינפו את מר דנקנר למעמד של בעל השליטה בקונצרן האחזקות הגדול בישראל, ובד בבד יצרו כדור שלג ענק של חובות של מיליארדי שקלים המאיים לסחוף לתוכו את המערכת הפיננסית כולה.
נקרתה לפניך הזדמנות לתקן, ולו במעט, את "החטא הקדמון" שהביא אותנו עד הלום. אנו מפצירים בך לשים לכך סוף, ולא לאפשר לכדור השלג של חובות מר דנקנר ואי.די.בי להמשיך ולהתגלגל. הגיעה העת לפרוע את החובות.
התנועה לאיכות השלטון קוראת למפקח על הבנקים להפעיל את מלוא סמכותו כמפקח על מערכת הבנקאות, על מנת להבטיח טיפול כולל, יעיל ושוויוני בצבר החובות הענק של פירמידת אי.די.בי; לדחות על הסף כל ניסיון למחוק חלק מחובותיה של הפירמידה ולעמוד על זכותם של הבנקים לקבל בחזרה את מלוא כספם, ולממש ללא היסוס את הבטחונות והערבויות שניתנו להם תמורת ההלוואות.