הטענות לפיהן חברות המלח הפרו את חוזי החכירה יבדקו בחודשים הקרובים

הטענות לפיהן חברות המלח הפרו את חוזי החכירה יבדקו בחודשים הקרובים

התנועה לאיכות השלטון, יחד עם עמותת שיח חדש הגישה בקשה לבית המשפט העליון כנגד מועצת מקרקעי ישראל, רשות מקרקעי ישראל והשר הממונה על מנהל מקרקעי ישראל להוספת צווים על תנאי מדוע לא יערכו בדיקה יסודית וממצה של הפרות חוזי החכירה ע"י חברות המלח וימצו הליכים כנגדם בהתאם לממצאי הבדיקה. בית היתר, הליכים להשתחררות מחוזי החכירה, זאת בטרם תתקבלנה החלטות המעניקות לחברות המלח זכויות כאלו או אחרות במקרקעין המוחכרים על ידם בעתלית ובאילת.
הבקשה הוגשה במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, כמו גם עתירת החברה להגנת הטבע ועתירת עמותת "שיח חדש", בבקשה לביטול העסקה הפוגעת באינטרס הציבורי בהעניקה הטבות כלכליות מפליגות וחסרות תקדים לחברות המלח, המחזיקות בקרקעות בהיקף של כ-3000 דינם בעתלית ובאילת. כזכור, בקשר לגיבוש ואישור עסקה זו, הוגשו לפני כשנה כתבי אישום פליליים כנגד יעקב אפרתי, מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר וכנגד דני דנקנר, יו"ר חברות המלח לשעבר, בגין אישומים חמורים של שוחד.
בתשובת המדינה לבית המשפט, עדכנה המדינה כי הטענות להפרת חוזי החכירה על ידי חברות המלח ייבדקו על ידי מנהל מקרקעי ישראל וכי הבדיקה האמורה תבוצע בחודשים הקרובים.
עו"ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון: "מדובר בצעד נוסף לתיקון ההחלטות המעוותות שהעניקו לחברות המלח הטבות מפליגות על קרקעות הציבור בהליכים בלתי תקינים ובניגוד לאינטרסים של הציבור. בדיקת סוגיית הפרות חוזי החכירה על ידי חברות המלח הינו שלב הכרחי לעמידה על זכויות הציבור בקרקעות."