התנועה לאיכות השלטון בקריאה ללפיד נגד מינוי אורי יוגב לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

התנועה לאיכות השלטון בקריאה ללפיד נגד מינוי אורי יוגב לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשר האוצר בדרישה שלא למנות את אורי יוגב למנכ"ל משרד האוצר, לאור התנהלותו כדירקטור בחברת רכבת ישראל ובשל פרשת ההתקשרות עם חברת בומברדיה
בפנייה לשר האוצר התנועה לאיכות השלטון מציינת כי לא ראוי למנות את מר אורי יוגב לתפקיד זאת נוכח העובדה, כי התנהלותו של מר יוגב, במסגרת ההתקשרות של רכבת ישראל עם חברת בומברדיה, נחזית להיות התנהלות מנוגדת עניינים ומנוגדת לדין ולכללי הממשל התאגידי.
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי מר יוגב מצוי היה בניגוד עניינים עקב קשרים עסקיים שהיו לו עד מינויו כמנכ"ל ברכבת, עם מנכ"ל חברת בומברדיה ישראל. כמו כן, אופן הפעילות של מר יוגב, במסגרת ההתקשרות עם חברת בומברדיה, חרגה מן המקובל מדירקטור בחברה. בנוסף, ההתקשרות בין רכבת ישראל לבין חברת בומברדיה, נעשתה תוך חריגה תמוהה מעקרונות יסוד בדיני מכרזים ומן המצופה מחברה שקולה.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי תפקיד מנכ"ל משרד האוצר חייב להיות מופקד בידי אדם שלא נפל רבב בהתנהלותו. אתגרי משרד האוצר, הלחצים הקשים המופעלים על בכיריה ורגישות התפקיד מחייבים הימנעות מכל חשש לניגוד עניינים ומחויבות ברורה לדין ולכללי מינהל תקין.
כמו כן, מינוי מנכ"ל המשרד, בפרט בהיותו המינוי הראשון והמשמעותי המבוצע על ידי השר מקרין ומשפיע על כלל המינויים ועל התנהלות המשרד לאורך הקדנציה ולא ניתן לזלזל בחשיבותו.
התנועה לאיכות השלטון מפצירה בשר האוצר לעלות על נס את חשיבות טוהר המידות וההתנהלות התקינה ולהבהיר, כי למנכ"ל המשרד ימונה אדם אשר מקפיד על כללי מינהל תקין וטוהר המידות ובפרט נמנע מכל ניגוד עניינים. מינוי אדם ראוי כמנכ"ל משרד האוצר חיוני להגנה על האינטרסים של המשק ועל אמון הציבור בו.