בקשה לצו ביניים שימנע פרסום שיווק והבטחת דירות לציבור בפרויקטים של המחיר למשתכן על בסיס הקריטריונים הקיימים

בקשה לצו ביניים שימנע פרסום שיווק והבטחת דירות לציבור בפרויקטים של המחיר למשתכן על בסיס הקריטריונים הקיימים

זאת נוכח הודעת המדינה כי ביישובים אפרת וביתר עילית בהם כבר זכו קבלנים, ישנה אפשרות שיגיעו לכדי פרסום הדירות לציבור כבר בעוד 3-4 חודשים בלבד.
ביום 13.2.2012 הגישה התנועה למען איכות השלטון עתירה כנגד הקריטריונים במסלול זכאות המחיר למשתכן, אשר נקבעו על ידי מועצת מקרקעי ישראל. זאת נוכח חוסר הסמכות של מועצת מקרקעי ישראל לקבוע מדיניות של סיוע בדיור, והיות והקריטריונים שנקבעו נוגדים את דוח טרכטנברג אשר קבע כתנאי סף או תנאי בעל משקל מהותי, וזאת, מבלי לדון בפרק זה של הדוח בכלל.
במסגרת הדיון, שנערך ביום 28.11.12, ובתגובה לשאלת בית המשפט, נמסר על ידי נציגי המדינה כי יכול לקחת פרק זמן של שנה עד שישווקו הדירות במסגרת הפרויקטים של המחיר למשתכן לציבור הרחב, על בסיס הקריטריונים הקיימים. למחרת, הוציא בית המשפט צו על תנאי אשר קבע כי על הממשלה להצהיר מדוע לא תדון בקריטריונים של המחיר למשתכן וכן מדוע לא תבטל את אלו שנקבעו על ידי המועצה, תוך 90 יום.
ברם, מהודעת עדכון שהגישה המדינה עולה כי בניגוד לאמור, בשני יישובים לפחות השיווק בפרויקטים של המחיר למשתכן צפוי להתרחש כבר תוך 3-4 חודשים, וזאת על סמך הקריטריונים הקיימים אשר חוקיותם עומדת במבחן בית המשפט.
לאור זאת, הגישה התנועה למען איכות השלטון בקשה להוצאת צו ביניים אשר יורה לממשלה ולמועצת מקרקעי ישראל להימנע משיווק הדירות במסגרת הפרויקטים של מחיר למשתכן על בסיס הקריטריונים הקיימים וזאת עד להכרעה בעתירה שהוגשה ובחוקיות הקריטריונים שנקבעו על ידי מועצת מקרקעי ישראל.
עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה למען איכות השלטון: אין לקבוע עובדות בשטח על ידי שיווק דירות למשתכנים על בסיס קריטריונים שנקבעו בחוסר סמכות ותוך התעלמות מדוח טרכטנברג, ואשר יהיה בהן כדי לסכל את תכלית קיומו של ההליך העומד בפני בית המשפט.