התנועה לאיכות השלטון מבקשת את לבטל את מינוי מבקרת הפנים במועצה מקומית כפר הורדים

התנועה לאיכות השלטון מבקשת את לבטל את מינוי מבקרת הפנים במועצה מקומית כפר הורדים

התנועה למען איכות השלטון פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה לבטל את מינויה של קרן דרוקמן אדיב לתפקיד מבקרת הפנים של מועצה מקומית כפר ורדים מאחר והתקבלה לעבודה ללא מכרז, בניגוד לדין, אינה עומדת בתנאי סף למכרז ונוכח ניגוד עניינים בו היא מצויה
התנועה למען איכות השלטון פנתה לבית הדין לעבודה נגד המועצה המקומית כפר ורדים, משרד הפנים וגב' קרן דרוקמן אדיב. בעתירה מבקשת התנועה מבית הדין להוציא צו אשר יורה על ביטול מינוי גב' דרוקמן אדיב לתפקיד מבקרת מועצה מקומית כפר ורדים, וזאת מאחר ולא הייתה רשאית להתמודד על מכרז פנימי נוכח העובדה כי התקבלה לעבודה ללא מכרז ובניגוד לדין. בנוסף, הדגישה התנועה בעתירתה כי יש לבטל את המינוי מאחר וגב' דרוקמן אדיב אינה עומדת בתנאי הסף בניסיון התעסוקתי וניסיון מקצועי בביקורת.
בנוסף, ונוכח העובדה כי ערב הגשת מועמדותה שימשה כמנהלת לשכת ראש המועצה, סבורה התנועה כי גב' דרוקמן אדיב מצויה בניגוד עניינים חריף ובוטה בין תפקידה כמבקרת פנים האמורה לבקר את כלל מערכות המועצה, ובראשן את ראש המועצה, לבין נאמנותה לראש המועצה שהיא תפקדה כיד ימינו עד למועד מינויה. מינויה של דרוקמן אדיב לתפקיד מבקרת פנים, למרות שלא הייתה רשאית להתמודד במכרז פנימי שפורסם, למרות שאינה עונה על תנאי הסף לתפקיד ולמרות ניגוד העניינים הזועק שדבק בה, מהווה פגיעה מתמשכת ומתעצמת בשלטון החוק.
עו"ד נדאל חאייק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לעמן איכות השלטון: "אין מקום 'לעיגול פינות' במינויים לרשויות המקומיות, קל וחומר לתפקיד הבכיר של מבקר פנים. חוד החנית של התקינות הציבורית, של טוהר המידות ושל המנהל התקין אמור להיות חף מכל טענה, ולא מינוי פגום ופסול מעיקרו, שהפגמים בו מהותיים וחמורים".