בעקבות חזרת הפרקליטות מכוונתה לבקש הטלת קלון על מר אהוד אולמרט

בעקבות חזרת הפרקליטות מכוונתה לבקש הטלת קלון על מר אהוד אולמרט

בעקבות חזרת הפרקליטות מכוונתה לדרוש הטלת קלון אל מר אהוד אולמרט במסגרת הטיעונים לעונש שהושמעו היום בבית המשפט, התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עו"ד דפנה קירו-כהן פנתה לפרקליטות המדינה בטענה כי עמדה זו של הפרקליטות הנה תמוהה ובלתי סבירה, שכן ההטבות הכספיות מראש הממשלה שהורשע בעבירה עם קלון אינה החלק המהותי בדרישה להטיל קלון, אלא תוצאה נלווית, המבטאת את הפסול הערכי הטמון במעשה שיש עמו קלון.
עוד מדגישה התנועה, כי החלק המשמעותי והחשוב בדרישה להטלת הקלון ובהחלתו הוא במישור המוסרי, כשומר הסף של המגזר הציבורי שנועד לוודא כי איש ציבור שדבק בו כתם מוסרי המעיד על בעליו שאין הוא ראוי לבוא בקהל ישרים – לא יחזור למשול ולהנהיג – ולו לתקופה מסוימת.
התנועה מדגישה כי אולמרט הורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בגין מעשיו כשר התמ"ת בפרשת מרכז ההשקעות, ובמרכזם קידום עניינים של ארבע חברות שייצג עו"ד מסר מקורבו. כפי שטענו בעוז אף נציגי הפרקליטות, לא אחת, עבירה של מרמה והפרת אמונים הנה עבירה פלילית חמורה, שלצידה עונש של שלוש שנות מאסר. עבירה זו אינה עבירה טכנית או שולית, אלא עבירה של שחיתות, הנוגדת את עקרונות המוסר, הצריכים לשמש נר לרגליו של שליח הציבור.
מי שקרא את פסק הדין מבין כי פסק הדין בעניינו של מר אולמרט אינו זיכוי להתהדר בו, ואיש ציבור שפעל כפי שפעל מר אולמרט אינו נקי מהכתמים המוסריים אשר הותירה התנהלותו, שהינם כתמים של קלון. וודאי כאשר מדובר באיש ציבור במשרה ובמעמד מהגבוהים ביותר בשירות הציבורי – שר בממשלה.
עו"ד דפנה קירו, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה: "ישנה משמעות קריטית לדרישת הקלון מצד הפרקליטות, אשר הובילה בנחישות את המאבק הקשה להאשמתו והרשעתו של ראש ממשלה לשעבר ולו כדי שלא יפגע המסר החד והברור כי התנהגות שכזו איננה מקובלת במחוזותינו ואיש ציבור שפעל כך לא יוכל לשוב ולכהן תקופה. זאת, בין אם מר אולמרט מכהן היום כאיש ציבור ובין אם הצהיר על כוונתו לשוב לחיים הציבוריים אם לאו. הדרישה כקוד מוסרי להנהלות ראויה של נבחרי ציבור צריכה להיות מונחת על השולחן. וויתור על דרישת הקלון לא רק שמונעת מלהביא את הסוגיה החשובה והציבורית הזו לפתחו של בית המשפט כי אם עלולה לשדר את המסר המסולף והבעייתי כי מהותו של הקלון מסתכמת בכמה הטבות כספיות ותו לא והתנהלות מסוג זה שמר אולמרט הורשע בה איננה התנהגות הטומנת בחובה קלון."