אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון בפנייה משותפת ליו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים

אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון בפנייה משותפת ליו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים

אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון בפנייה משותפת ליו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים
אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון: על הכנסת מוטלת החובה הציבורית לפתוח את נושא ייצוא הגז לדיון ציבורי נרחב, בטרם הממשלה תאמץ את מסקנות ועדת צמח
במכתב משותף שנשלח ליושבי ראש ועדות הכספים והכלכלה, דרשו אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון לכנס בדחיפות ועדה משותפת לדיון ציבורי במסקנות ועדת צמח בעניין 'ייצוא הגז'. וזאת, על מנת לבחון את מכלול השיקולים הקיימים בנושא שבעל השלכות משמעותיות על משק האנרגיה כיום ולדורות הבאים. הארגונים קראו לחברי הכנסת לדרוש מהממשלה שלא לקבל את המלצות הועדה עד שהדו"ח לא יוצג לציבור ולא יערך דיון ציבורי נרחב סביב מסקנותיו.
עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, אומר כי על פי פרסומים בתקשורת לעניין המסקנות הסופיות (שטרם פורסמו לציבור) פסקה הוועדה כי יש להתיר יצוא חסר תקדים של גז, באופן שעלול להזיק לעתודות הגז בישראל. "מדיווחי התקשורת נתבשרנו כי ועדת צמח המליצה על יצוא מלמעלה מ-50% מהמאגרים שנמצאו אל מול חופי ישראל. המלצה זו הינה חסרת תקדים, בטח בכל הקשור למשק האנרגיה בישראל שמשווע למקורות אנרגיה נוספים. לאור זאת, אנו מודאגים כי ועדת צמח לא שקלה את טובת הדורות הבאים, כמו גם הדור הנוכחי, כאשר הסיקה את מסקנותיה בדבר ייצוא הגז ואי שמירת עתודות הגז למשק המקומי והציבור הישראלי. אנו קוראים לחברי הכנסת לשמור על העיקרון היסודי של דאגה לאינטרס הציבורי הרחב המוטל על מקבלי ההחלטות ולאפשר דיון ציבורי מעמיק סביב מסקנות ועדת צמח".
אלי סולם, מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון: ההחלטות בנושא משק הגז הנן החלטות שיש בהן כדי להשפיע על כלל הציבור. לכן, מן הראוי שייעשה בשקיפות, פומביות ושההחלטות תתקבלנה ע"י הממשלה לאחר שהתקיים דיון ציבורי בנושא.