מה עשו מבקרי הפנים במועצות המקומיות חורפיש וגוש חלב בארבע השנים האחרונות?

מה עשו מבקרי הפנים במועצות המקומיות חורפיש וגוש חלב בארבע השנים האחרונות?

התנועה למען איכות השלטון עתרה לבית הדין האזורי לעבודה וביקשה לחייב את מועצות המקומיות חורפיש וגוש חלב להפעיל סמכותן ולפטר את מר נוהאד סלאמה מתפקידו כמבקר מועצה מקומית חורפיש ואת מר שרבל ח'ריש מתפקידו כמבקר המועצה המקומית גוש חלב
התנועה לאיכות השלטון, הפועלת גם בתחום המוניציפאלי, עתרה לבית הדין לעבודה בשתי תביעות שונות, האחת כנגד המועצות המקומית חורפיש וכנגד מבקר הפנים שלה, מר נוהאד סלאמה, והשנייה כנגד מועצה מקומית גוש חלב ומבקר הפנים של המועצה, מר שרבל ח'ריש. בתביעות מבקשת התנועה מבית הדין להורות למועצות לפטר את מר נוהאד סלאמה ומר שרבל ח'ריש, מבקרי הפנים של המועצות המקומיות, נוכח אי מילוי תפקידם של המבקרים, תפקודם הלקוי והכושל, חוסר התאמתם לתפקיד מבקר פנים והפגיעה חסרת התקדים במוסד הביקורת ובאמון הציבור – כל זאת במשך למעלה מ-4 שנים תמימות.
על פי התביעות, מר סלאמה ומר ח'ריש המשמשים כמבקרים הפנימיים של המועצות, מכהנים בתפקיד רק למראית עין ולא הגישו דוחות על ממצאי ביקורת במועצה מזה ארבע שנים, בניגוד לדין ותוך זלזול במחוקק. הדוחות, מהווים עיקר עבודת מבקר הפנים ברשות המקומית, וללא דוחות לא ניתן לאתר ליקויים ולשפר את ההתנהלות.
התנועה מדגישה, כי מאחר ולא הוגשו דוחות על פעילות מועצות חורפיש וגוש חלב לא ברור מה עשו מבקרי הפנים בגין אלפי השעות בהן השתכרו בארבע השנים האחרונות. על כן, התנועה מדגישה, כי התנהלות זו אינה סבירה והיא בלתי מקובלת. זאת ועוד, לא ברור מדוע לא נקטו המועצות צעדים כנגד ההתנהלות המקוממת של המבקר מאחר ואי נקיטת צעדי פוגעת קשות בתפקודה היעיל והמקצועי ומרסקת עד דק את אמון הציבור במועצה ובפועלה.
עו"ד נדאל חאיק, מנהל הפרוייקט המוניציפאלי בתנועה למען איכות השלטון בישראל: "יש כאן תחרות קשה אודות "מה יותר חמור": מצד אחד, מבקרי הפנים, האמורים להיות חוד החנית בתקינות ובחוקיות, הפועלים בניגוד בוטה להוראות הדין, יושבים בחוסר מעש במשך ארבע שנים ולמרות זאת ומשתכרים מאות אלפי שקלים; מאידך, קברניטי המועצה שבחרו בתפקיד "הצופה מן הצד" ובחרו שלא לנקוט בכל צעד לתיקון המצב, חרף הפגיעה הקשה במוסד הביקורת של המועצה, באמון הציבור ובקופה הציבורית."
לאור הדברים מבקשת התנועה למנוע המשך מצב בלתי חוקי בו יוצא חוטא נשכר, ומבקשת מבית הדין להורות על הפסקת כהונתם של מבקרי הפנים האמורים ועל פרסום מכרז לבחירת מבקרי פנים חדשים וראויים במקומם.