התנועה לאיכות השלטון מתנגדת נחרצות להצעת החוק שמקדמת ח"כית מירי רגב שנועדה לאפשר לשרים לערוך בתחילת הקדנציה שורה של מינויים, ללא מכרז, בתפקידים הבכירים במשרד

התנועה לאיכות השלטון מתנגדת נחרצות להצעת החוק שמקדמת ח"כית מירי רגב שנועדה לאפשר לשרים לערוך בתחילת הקדנציה שורה של מינויים, ללא מכרז, בתפקידים הבכירים במשרד

השירות הציבורי אינו של השר כי אם של הציבור ולמענו של הציבור וככזה הוא צריך להתנהל – מינויים פוליטיים כאלה הם מושחתים. ניסיון להציגם כאידיאולוגיה אינה אלא אידיאליזציה של השחיתות.

במכתב לחברת הכנסת מירי רגב התנועה לאיכות השלטון מביעה הסתייגות והתנגדות נחרצת למהלך החקיקה בכנסת לפיה ראש הממשלה והשרים לא יחויבו לערוך מכרז לבעלי התפקידים בארבעת הדרגים הגבוהים הקיימים במשרד, זאת בשונה מהמצב המשפטי הקיים היום המחייב מכרז, בנוסף לפי הצעת החוק יתאפשר למנות גם חברי מפלגה או מקורבים לתפקיד – ובלבד שיהיו בעלי כישורים מתאימים לכך.

התנועה טוענת כי עובדי הציבור הנבחרים צריכים להיבחר על בסיס שוויוני והגון, בבחינת הטוב שבטובים, ככל שישנם "פקידים סוררים" שהשר סבור כי אינם מישרים קו עם המדיניות שלו, קיימים בידי השר מספיק כלים ואמצעים שיכולים לאפשר לו לוודא כי מדיניותו תתבצע הלכה למעשה. בעיה ממוקדת זו, אינה צידוק מספיק להפיכת שיטת המינויים כולה, ופגיעה בעקרונות הראויים שבבסיסה.

הגדלת המינויים הפוליטיים הנעשים על ידי השר עצמו, עלולה אף לפגוע באיזון המתבקש ולהמיר את חובת הנאמנות של עובד הציבור – לציבור, ובכך עולה חשש לפגיעה קשה בשירות הציבורי ובאמון הציבור במערכת הציבורית, שעל בסיסו נשענת כל פעילותה. זאת ועוד, הצעת החוק פוגעת בעקרון השוויון באשר מינוי פוליטי בבסיסו הוא הפליה לטובה של המקורבים והמקושרים ביותר ולא בהכרח המוכשרים ביותר.

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון : הצעת החוק המדוברת היא בסך הכול גלגול מחודש של "חוק הג'ובים הישן" – העיתוי של העלאת הצעת החוק לפני הבחירות המקדימות מעלה תהיות לגבי המניעים בבסיס הצעה זו. השירות הציבורי אינו של השר כי אם של הציבור ולמענו של הציבור וככזה הוא צריך להתנהל – מינויים פוליטיים כאלה הם מושחתים. ניסיון להציגם כאידיאולוגיה אינה אלא אידיאליזציה של השחיתות.