התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה בדרישה לחקירה מיידית והקמת צח"מ לאירוע דקירה של עו"ד של התנועה למען איכות השלטון סלימאן אלזיידנה וכן דרישה להגנה על חייו

התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה בדרישה לחקירה מיידית והקמת צח"מ לאירוע דקירה של עו"ד של התנועה למען איכות השלטון סלימאן אלזיידנה וכן דרישה להגנה על חייו

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא כותב למפכ"ל:"אתמול אחה"צ נפל דבר בישראל, עו"ד המשתייך לוועד המנהל של התנועה למען איכות השלטון, ואשר מוביל יחד עם עו"ד של התנועה פרוייקט העצמה ומנהל תקין במגזר הערבי – בדואי, נדקר על ידי אלמוני ליד משרדו בבאר שבע. הוא נדקר בלחי וברגלו, והובל לבית החולים סורוקה שם הוכנס לניתוח ומצבו כעת מוגדר בינוני."
שרגא מציין כי לתנועה יש יסוד סביר להניח, כי דקירתו באה בעקבות פעילותו במסגרת פרוייקט ההעצמה של התנועה, והעתירות המשפטיות שהוגשו במסגרת זו כנגד שורה של רשויות ערביות ובדואיות שמטרתן להלחם בתופעות של שחיתות ומנהל בלתי תקין, כגון מכרזים תפורים; אי פרסום מכרזים מינויים בלתי תקינים וכדומה.
סברה זו מתחזקת במיוחד נוכח העובדה כי בחודשים האחרונים הוא אף קיבל איומים על חייו ואבטחת בבית המשפט במסגרת אחד התיקים שנוהלו.
כך או כך, אין ספק כי מדובר בחציית קו אדום שאסור למדינת חוק להשלים עמה, פגיעה פיזית בעו"ד על רקע מאבקים משפטיים צודקים למען הציבור – הנה דבר בלתי נתפס, אשר שולחת מסר הרסני ופוגעני אדיר ממדים לכל עו"ד ולוחמי הצדק למיניהם, בל יעזו לפעול ברשויות כאלו ואחרות.
האירוע מקומם ומזעזע עוד יותר נוכח העובדה כי תוך כדי מהלך הדקירה צלצל עו"ד אלזיידנה למשטרת ישראל וביקש סיוע והגנה, אך השוטר שענה לו סירב לשלוח שוטרים למקום "המליץ" לו לקחת אבטחה פרטית ואף ציין כי אם יש לו בעיה שיגיש תלונה.
התנהלות שכזו מצד משטרת ישראל הנה בלתי סבירה ובלתי מקובלת באופן קיצוני, לא ייתכן כי יהיו אזרחים, אירועים ורשויות במדינת ישראל שיהוו אקס טריטוריה לשלטון החוק.
לאור חומרת המקרה, והשלכותיו דורשת התנועה הקמת צח"מ מיידי שיחקור לעומק את אירוע הדקירה כמו גם התנהלות המשטרה, ויביא לתפיסת העבריין/נים במהירות וביעילות כפי שיודעת משטרת ישראל לעשות במקרים רגישים וחשובים, כמו המקרה הזה.
בנוסף, ישנו חשש סביר ביותר להניח כי הדוקר האלמוני, יבקש "להשלים את המשימה" בה החל, ולכן ישנו צורך מיידי ודחוף כי משטרת ישראל אף תספק הגנה לעו"ד אלזיידנה ותשמור על חייו.
משטרת ישראל חייבת לפעול במלוא העוצמה והנחישות אסור להניח לדברים כאלה לקרות, אחרת זוהי תחילתו של הסוף.