התנועה למען איכות השלטון פנתה לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הפנים ולממונה על התקציבים באוצר, כדי להימנע מאישור תוכנית הבראה לעיריית שדרות ללא מינוי חשב מלווה
במכתבה של התנועה מהיום צוין כי מפרסומים בתקשורת עולה בכוונת שר הפנים לקדם תוכנית הבראה לעיריית שדרות, וזאת ללא מינוי של חשב מלווה בצידה. לפי הפרסומים, את מקומו, סמכויותיו ותחומי אחריותו של חשב מלווה, ימלא לא אחר מאשר ראש עיריית שדרות. כבר מן הפרסומים ניכרת הבעייתיות שבאישור תוכנית ההבראה ללא חשב מלווה. כך, מתואר בפרסומים כי משרד האוצר ניצב נדהם נוכח בקשה זו, הגובלת, כך לפי הציטוטים, ב"אבסורד".במכתבה עמדה התנועה על הבסיס החוקי והציבורי מכוחו מתחייב מינויו של חשב מלווה לעיריית שדרות, וזאת דווקא בשל חשיבותה האדירה של הצלחת תוכנית ההבראה לעיריית שדרות. במכתבה ציינה התנועה שמינוי מבקר מתחייב על פי סיכום בין משרדי הפנים והאוצר. כך, במסמך שכותרו "תוכניות הבראה לשנים 2010-2011" ואשר מפורסם באתר משרד הפנים על ידי המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים וממוען לראשי וגזברי הרשויות המקומיות, נקבע מפורשות כי בין תנאי הסף המצטברים להעמדת תוכנית הבראה, נמנה גם התנאי של מינוי חשב מלווה לרשות המקומית. כמו כן, הסמכות למנות חשב מלווה בעת תוכנית הבראה נובעות גם מסמכויות שר הפנים המנויות בפקודת העיריות [נוסח חדש].בנוסף, הדגישה התנועה כי גם לולא הדין והנהלים המחייבים את מינויו של חשב מלווה, הרי שמצב בו לא ימונה חשב מלווה לעירייה אשר נמצאת בקשיים, כאשר את תפקידו יטול ראש העיר עצמו, הינו מצב בלתי סביר בעליל העומד בניגוד גמור ובוטה לכללי מנהל תקין, לאינטרס הציבורי ולחובת הרשות לפעול כנאמן הציבור. וממה נפשך? שהרי אם הכסף שיועבר במסגרת תוכנית ההבראה ינוצל בצורה נאותה וראויה, מינוי חשב מלווה לא יעיב על כך, ומנגד, אם חלילה ייעשה שימוש לא ראוי בכסף, הרי שנחיצות מינוי החשב המלווה מתגברת פי כמה. לאור כל האמור לעיל ולאור החשיבות הציבורית העליונה של הנושא, קראה התנועה להימנע לאשר את תוכנית ההבראה לעיריית שדרות ללא מינוי של חשב מלווה.