התנועה לאיכות השלטון לראש עיריית טבריה זוהר עובד: התפטר מתפקידך ! במידה וראש העיר לא יתפטר, קוראת התנועה לחברי המועצה להעבירו מתפקידו בהתאם לסמכותם

התנועה לאיכות השלטון לראש עיריית טבריה זוהר עובד: התפטר מתפקידך ! במידה וראש העיר לא יתפטר, קוראת התנועה לחברי המועצה להעבירו מתפקידו בהתאם לסמכותם

מדובר במסה קריטית של אישומים, אשר מציירים דפוס התנהלות מושחת ובריוני לכאורה – משעה שעל פי כתבי האישום, ראשית ראש העיר ביצע לכאורה עבירות הקשורות במימון הליך הבחירות ואף ניסה להסתירן בדיווח כוזב למבקר המדינה, ולאחר מכן הוא התנכל למבקר העירייה, אשר חשף התנהלותו הקלוקלת. התנועה מזכירה כי בית המשפט המחוזי מרכז כבר מצא שראש העיר התנהל בניגוד לדין, ואף השתמש במשאבים ציבוריים כדי לנהל מסע רדיפה אישי נגד מבקר העירייה בנימין אליהו .
בפסה"ד נקבעו קביעות קשות ביותר באשר להתנהלותו של ראש העיר וספק רב אם לאחר קביעות שכאלה ראוי שימשיך לכהן גם לולא הוגש כתב אישום. נוכח הדברים, ראוי כי ראש העיר יוותר על כהונתו לאלתר, הן לטובת ציבור תושבי טבריה והן למען תפקודה התקין של מועצת העיר ובמידה ולא יעשה כן, על חברי מועצת העיר להעבירו מתפקידו.
משעה שעולים חשדות באשר להתנהלות כאמור ואלה מגובים בקביעות חד משמעיות של בימ"ש מחוזי בפסה"ד, אזי אין זה ראוי כי החשוד ימשיך בכהונתו הציבורית- ויפה שעה אחת קודם.מעבר לכך, התמודדות עם שני כתבי אישום אינו עניין של מה בכך; ניהול שני הליכים פליליים בוודאי יגרע מזמנו ויכולתו של ראש העיר לנהל ענייניה של העיר טבריה. התנועה סבורה כי תושבי טבריה ראויים לראש עיר, אשר יקדיש לטובתם את מלוא זמנו ומרצו לשם קידום ענייניהם ולא יעסוק בהליכים פליליים שונים העומדים בפניו.
אם לא די בעוונותיו הרבים של מר עובד (כפי שנקבעו בפסה"ד) והחשדות הכבדים נגדו, הרי שעל ראש העיר כיום גם לנהל שני הליכים פליליים שונים במקביל לניהולה השוטף של העיר טבריה. למען שמירה על ההיגיינה הציבורית ועל מחוייבותה של עיריית טבריה לשלטון החוק ולשירות תושבי העיר בצורה הטובה ביותר, מבקשת התנועה מחברי המועצה הנכבדים להפעיל סמכותם כאמור בחוק הרשויות המקומיות ולהעביר את ראש המועצה מתפקידו.