התנועה למען איכות השלטון פנתה לראש עיריית רמת גן צבי בר בבקשה לשקול הפסקת כהונתו עד להתבהרות החשדות נגדו, ולחברי מועצת העיר רמת גן לשקול הפעלת סמכותם ולהשעות את ראש העירייה.

התנועה למען איכות השלטון פנתה לראש עיריית רמת גן צבי בר בבקשה לשקול הפסקת כהונתו עד להתבהרות החשדות נגדו, ולחברי מועצת העיר רמת גן לשקול הפעלת סמכותם ולהשעות את ראש העירייה.

מכתבה של התנועה לאור הפרסומים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מר צבי בר, בכפוף לשימוע.
בהתאם לפרסומים, העבירות בהן מואשם בר הן קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט.
עוד פורסם כי בעקבות החשדות, החליט בית המשפט המחוזי בת"א להיענות לבקשת הפרקליטות ולעקל שורה של נכסים של מר בר, בין היתר את ביתו ובתי בניו, את חשבון הבנק שלו ואת קופות הגמל שהחזיק.
לאור זאת ולמרות חוסר הבהירות המשפטי, נדמה כי נוכח חומרת העבירות והעננה המרחפת מעל תפקודו וניקיון כפיו של מר בר, והפגיעה הבוטה באמון הציבור בנבחריו, מחייבת לבחון שאלת התפטרותו או השעייתו של מר בר.
התנועה כותבת לבר:"במובן זה, גם מעז יכול לצאת מתוק, וכבודך עדיין יכול להנחיל נורמה שלטונית (המקובלת בלא מעט מדינות בעולם) לפיה מקום בו נבחר הציבור, קל וחומר ראש עירייה, מואשם בעבירות כה חמורות, הוא משעה עצמה עד להתבהרות והתבררות החשדות נגדו. יצוין עוד כי במצב עניינים זה אף עלול להיפגע התפקוד השוטף של אדוני נוכח התעסקותו (בלתי ברירה) בהליכים המתנהלים נגדו. "
לעניין האפשרויות העומדות בפני חברי מועצת העיר, מציינת התנועה כי בהתאם לחוק הרשויות המקומיות יש סמכות להשעות ראש העיר במקרה של התנהגות בלתי הולמת.
נוכח כל האמור, התנועה קוראת לצבי בר ולחברי מועצת העיר, להפעיל את מבחן השכל הישר, ולהנחיל נורמות שלטוניות ראויות. לענייננו, נוכח רום מעמדו, העבירות החמורות בהם מואשם מר בר, החשדות המרחפים מעל התנהגותו, והפגיעה החזיתית באמון הציבור- יש מקום לשקול את אופציית ההשעיה, בין מפיו שלו של מר בר, ובין אם באמצעות הסמכות המוקנית לחברי מועצת העיר.