התנועה לאיכות השלטון פנתה למנהל היחידה לחיוב אישי של משרד הפנים בדרישה להטיל חיוב אישי על ראש עיריית טבריה זוהר עובד, בגין סכומים שהוצאו מקופת העירייה בשל התנהלותו הפסולה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנהל היחידה לחיוב אישי של משרד הפנים בדרישה להטיל חיוב אישי על ראש עיריית טבריה זוהר עובד, בגין סכומים שהוצאו מקופת העירייה בשל התנהלותו הפסולה.

במכתבה פונה התנועה למנהל היחידה לחיוב אישי של משרד הפנים, עידו צ'פניק, במטרה להביא לחיובו של זוהר עובד, ראש עיריית טבריה, בגין סכומים שהעירייה חויבה בהם בשל התנהלותו הפסולה. כספים שהוצאו מקופת העירייה שלא כדין, רק לצורך רדיפת מבקר העירייה, בנימין אליהו, שעשה עבודתו נאמנה וחשף התנהלות בעייתית של ראש העירייה.
על פי התנועה, בבסיס הבקשה לחייב באופן אישי את ראש עיריית טבריה בגין ההוצאות עומדים שני עקרונות. העיקרון הראשון הוא כי, ראש עירייה המתנכל למבקר העירייה, בשל עניינים אישיים שלו, חייב לדעת כי לו ינהג כך יאלץ לשאת בעלות המהלכים הללו; העיקרון השני הוא כי יש צורך הולך וגובר לשמור על כל אותם שומרי סף, אשר אין בידיהם את הכוח והמשאבים שיש לרשות ציבורית (אשר משאביה במקרה זה מנוצלים לרעה ובניגוד לחוק), בכדי שיוכלו לעמוד כנגד התקפות מופרכות שכאלה, שכל תכליתן הגנה על העומד בראש הרשות המקומית, אשר פעל באופן קלוקל.
בפס"ד בעמר"מ מיום ה-11.3.10 נקבע, בין היתר, כי ראש העירייה פעל שלא לשם תכלית ראויה משעה שפרץ למחשבו של מבקר העירייה, באמצעות חברת בילוש, אשר את שירותיה שכר מכספי הקופה הציבורית שלא כחוק. ביהמ"ש שב והדגיש לאורך פסה"ד כולו כי מדובר במסע רדיפה אישי כנגד המבקר. מסע רדיפה מיותר, אשר מניעיו אינם כשרים ונוגעים לעובדה שהמבקר ביצע עבודתו, אשר מסקנותיה לא היו נוחות, בלשון המעטה, לעובד. כך, למשל, ציין ביהמ"ש כי מבקר העירייה עבר "מסע רדיפה אישית ונמצא, לאחר בירורים מעמיקים בבית הדין ובערכאה הנוכחית, שלא נפל דופי במעשיו..".
ביהמ"ש סיכם ואמר כי "את המחיר הנלווה לניצולם לרעה של ההליכים ניתן ואף ראוי לגבות מן האחראי לו". לאור כל זאת, מצטרפת התנועה לקביעה זו ומבקשת לחסוך מהציבור את עול ההוצאות הכרוכות ברדיפות האישיות שניהל זוהר עובד כראש העיר טבריה, ולחייבו חיוב אישי להשיב את הכספים שנלקחו מקופת העירייה..