התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין מבקשות להקפיא את הטיפול בהצעת החוק להקמת ועדות "לדיור לאומי "עקב אי תקינות הליך קידומן וגיבושן .

התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין מבקשות להקפיא את הטיפול בהצעת החוק להקמת ועדות "לדיור לאומי "עקב אי תקינות הליך קידומן וגיבושן .

מכתבן של התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בעקבות המידע שפורסם, וטיוטת נוסח להצעת החלטה קרובה בממשלה בעניין הקמת ועדות ל"דיור לאומי" .
התנועות מבקשות כי תתקיים בדחיפות בדיקתה על אופן היווצרה וקידומה של מה נראה כי היא צפויה להיות הצעת חוק מהדרקוניות, הפגומות והבלתי דמוקרטיות שנולדו משלת ישראל, ועל הקפאת הטיפול בה עד השלמת הליך הבדיקה .
התנועות מבהירות כי אין חולק על זכותה של הממשלה לקדם הצעות חוק בנושאים החשובים לה. אולם גם קידומן של הצעות חוק עד לגיבושן צריך שייעשה באופן הגיוני וסביר התואם את תוכן ההסדר המוצע, תוך פיקוח ובקרה של הגופים השלטוניים האמונים על כך ובראשם משרד המשפטים, ועל יידוע ואף התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים. כמעט מיותר לציין שכתנאי מוקדם לכך יש גם לוודא, וזאת באופן חד משמעי, כי הצעת החוק לא נולדה בחטא, לרבות כיוזמה פרטית או אינטרסנטית שבאה להועיל למיעוט או לבעלי עניין על חשבון טובת הכלל.לטענת התנועות המדובר בהצעה שבאה למעשה להשעות את קיומה ותפקודה של כל מערכת חקיקת המשנה שנוצרה במשך קרוב ליובל שנים מכוח חוק התכנון והבניה של תכניות המתאר הארצית והמחוזיות.
במקרה של הצעת החלטה בדבר חקיקה בעלת השפעה כה דרסטית, חשוב לקבל לפני שמעלים אותה לדיון לפחות מספר עמדות של בעלי מקצוע העוסקים בתחום, קודם כל בשירות בממשלתי וכן מחוצה לו.