התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית ירושלים ולחברי מועצת העיר לפעול באופן מיידי להפסקת כהונתו של אלי שמחיוף כסגן ראש העירייה ולא לאפשר לו לכהן בתפקיד ציבורי בכיר זה, ולכל הפחות להמתין לקבלת החלטת תובע בעניינו של מר שמחיוף בפרשת הולילנד

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית ירושלים ולחברי מועצת העיר לפעול באופן מיידי להפסקת כהונתו של אלי שמחיוף כסגן ראש העירייה ולא לאפשר לו לכהן בתפקיד ציבורי בכיר זה, ולכל הפחות להמתין לקבלת החלטת תובע בעניינו של מר שמחיוף בפרשת הולילנד
שמחיוף הינו אחד החשודים העיקריים בפרשת "הולילנד", מפרשות השחיתות הקשות ביותר אשר נחשפו במדינתנו מאז ומעולם. על פי המידע אשר נחשף עד כה בקשר לפרשה קשה זו, אשר עניינה התנהלות בלתי תקינה ועל פניו גם בלתי חוקית בתחום התכנון והבנייה, הרי שעל פי פרסומים בתקשורת, המשטרה המליצה להעמיד לדין את מר שמחיוף במעורבותו בפרשה זו.
בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת, כי מר אלי שמחיוף מונה לשמש כסגנו של מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לאחר שמועצת העירייה הצביעה ואישרה את מינויו. פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש העיר ולחברי מועצת העירייה בדרישה להפסיק את כהונתו כסגן ראש העיר..
במכתבו מציין עו"ד אורי אפלבום מהתנועה לאיכות השלטון כי מר שמחיוף הינו אחד החשודים העיקריים בפרשת "הולילנד", מפרשות השחיתות הקשות ביותר אשר נחשפו במדינתנו מאז ומעולם. על פי המידע אשר נחשף עד כה בקשר לפרשה קשה זו, אשר עניינה התנהלות בלתי תקינה ועל פניו גם בלתי חוקית בתחום התכנון והבנייה, הרי שעל פי פרסומים בתקשורת, המשטרה המליצה להעמיד לדין את מר שמחיוף במעורבותו בפרשה זו.
בנוסף וככל שהפרסומים בכלי התקשורת נכונים, הרי שגם היועץ המשפטי של העירייה וגם מבקרת העירייה המליצו שלא למנות את מר שמחיוף לתפקיד סגן ראש העירייה, וזאת בשל מעורבותו לכאורה בפרשת הולילנד.
בנוסף מזכירה התנועה כי האישומים המיוחסים למר שמחיוף במעורבותו בפרשת הולילנד נוגעים לתקופה בה שימש כסגן ראש העירייה, ועל כן מינויו כעת לאותו התפקיד, אשר הינו תפקיד ציבורי בכיר ביותר ובשכר, סותרת את כללי המשפט הציבורי התקין.
התנועה מאמינה בשל כל האמור לעיל ובייחוד בשל הזיקה בין האישומים המיוחסים למר שמחיוף לבין תפקידו החדש, כי מינויו לתפקיד סגן ראש העירייה וזאת טרם החלטת הפרקליטות בעניינו פסולה במהותה, וכי יש להמתין להחלטת הפרקליטות ולהכרעה סופית בעניינו. כל עוד אין הכרעה סופית בעניינו, מינויו של מר שמחיוף לתפקידים בכירים במגזר הציבורי ובייחוד לאותו תפקיד ממש אותו מילא, מהווים פגיעה קשה באמון הציבור בשירות הציבורי ובנבחריו, אשר לא ניתן ולא ראוי לאפשר, ומגיעה לכדי חוסר סבירות קיצוני.
בשל כל האמור לעיל, התנועה קוראת לראש העיר ולמועצת העירייה לפעול באופן מיידי להפסקת כהונתו של מר שמחיוף כסגן ראש העירייה ולא לאפשר לו לכהן בתפקיד ציבורי בכיר זה, ולכל הפחות להמתין לקבלת החלטת תובע בעניינו..