התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה : יש לערער על האישומים בשאר הסעיפים מעבר לעבירת עדות השקר במשפטו של צחי הנגבי

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה : יש לערער על האישומים בשאר הסעיפים מעבר לעבירת עדות השקר במשפטו של צחי הנגבי
התנועה מביעה סיפוק מהתעקשותה של פרקליטות המדינה כי בית המשפט יטיל קלון על צחי הנגבי בגין עבירת עדות השקר
מכתבה של התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, בעקבות גזר הדין במשפטו של מר צחי הנגבי אשר ניתן אתמול, וברוב של שני שופטים כנגד אחד, בו נקבע כי יש להטיל על מר הנגבי קלון בגין עבירת עדות השקר שהורשע בה וקנס כספי.
ברצון התנועה להביע את סיפוקה הרב מכך שפרקליטות המדינה עמדה באופן עיקש, ואל מול לחץ ציבורי נרחב, על כך שבית המשפט יטיל קלון על מר הנגבי, כפי שאכן פסקו השופטים בסופן של יום. בהתעקשותה זו, פרקליטות המדינה תרמה ליצירת רף מוסרי והתנהגותי צודק וראוי, וכמובן שגבוה יותר מן הרף שהיה נהוג עד היום, שעל נבחרי ציבור לעמוד בו ולנהוג על פיו.
התנועה מדגישה, כי בהטלת הקלון על מר הנגבי, בית המשפט שלח מסר חד וברור לציבור ולנבחריו, כי גם עבירה של עדות שקר הינה עבירה חמורה ביותר הנושאת עמה פגם ערכי ומוסרי אשר לא ניתן לעבור עליה לסדר היום. על העובר עבירה זו לדעת, כי יש לכך השלכות מהותיות על דרכו הציבורית ויכולתו לכהן כנבחר ציבור.
עם כל האמור, התנועה סבורה כי ההרשעה בעבירת עדות השקר והטלת הקלון אין בהן די. על כן, התנועה מחזקת את ידה של פרקליטות המדינה, אשר על פי פרסומים בכלי התקשורת, תערער על זיכויו של מר הנגבי בכל אותם סעיפי אישום מלבד עדות השקר, ועומדת על כך שבית המשפט יקבע באופן שאינו משתמע לשתי פנים שתופעת המינויים הפוליטיים, ובייחוד באופן שבוצעה ע"י מר הנגבי, הינה פסולה מוסרית ובלתי חוקית.