התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה התקשרות מבקר עם עו"ד פרטי לשם ייצוג המבקר, צריכה להיעשות בדרך של מכרז או לכל הפחות בדרך של פנייה תחרותית להצעות.

התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה התקשרות מבקר עם עו"ד פרטי לשם ייצוג המבקר, צריכה להיעשות בדרך של מכרז או לכל הפחות בדרך של פנייה תחרותית להצעות.
הפניה בעקבות הפרסום כי המבקר פנה אל הכנסת בבקשה להקים גוף עצמאי ונפרד שיהיה אחראי לייצוגו המשפטי של מבקר המדינה שהוא גוף שאיננו כפוף ליועץ המשפטי לממשלה או לפרקליטות.
מכתבה של התנועה למבקר המדינה בעקבות ידיעה בתקשורת תחת הכותרת "מול בג"ץ", ממנה עולה, לכאורה, כי ישנם הליכים משפטיים ועתירות לבג"צ, בהן נזקק המבקר לייצוג משפטי נפרד מהפרקליטות. זאת, אם בשל חשש לניגודי עניינים ואם בשל סירוב הפרקליטות לייצג את המבקר, כמו למשל בעתירה בנוגע לדו"ח שפרסם המבקר על תפקוד פיקוד העורף במלחמת לבנון השנייה, כמו גם העתירה שהוגשה נגד הדו"ח הכולל מסקנות אישיות כנגד פרקליטת מחוז תל אביב וסגניתה. לאור זאת, צוין בכתבה, כי המבקר פנה אל הכנסת בבקשה להקים גוף עצמאי ונפרד שיהיה אחראי לייצוגו המשפטי של מבקר המדינה שהוא גוף שאיננו כפוף ליועץ המשפטי לממשלה או לפרקליטות. התנועה מבקשת להביע את תמיכתה במהלך זה, אשר יש בו כדי לפתור קושי הטמון בעצם הצורך של הפרקליטות, לא פעם, לייצג את שני צדדיו של המטבע. פעם את עמדתה של הממשלה ופעם את עמדתו של המבקר, אשר ביקר פעולותיה של הממשלה. אכן, הכפפת הגוף העצמאי האחראי על ייצוג המבקר אל הכנסת ולא אל היועץ המשפטי לממשלה/ הפרקליטות, נותן מענה ראוי לבעייתיות זו. עוד צוין בכתבה כי במקביל למהלך זה, "בימים אלה מקיים המבקר מגעים עם אחד מעורכי הדין בעלי המוניטין בישראל כדי שזה ייצגו בעתירה נגד הדו"ח הכולל מסקנות אישיות כנגד פרקליטת מחוז תל אביב וסגניתה.ככל שיש אמת בדברים אלה, התנועה סוברת כי התקשרות שכזו עם עו"ד פרטי לשם ייצוג המבקר, צריכה להיעשות בדרך של מכרז או לכל הפחות בדרך של פנייה תחרותית להצעות, לפי תקנת חובת המכרזים המעניקה פטור ממכרז לשירותי עריכת דין. זאת על מנת להגשים את הרציונאליים העומדים בבסיס הליכי מכרז ובכללם בחירת הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר, בפרט נוכח מעמדו ותפקידו של מבקר המדינה זאת כדי למנוע מראית עין וטענות כנגד הבחירה.