התנועה לאיכות השלטון מתנגדת להטבות נוספות לחברי כנסת לשעבר

התנועה לאיכות השלטון מתנגדת להטבות נוספות לחברי כנסת לשעבר
התנועה ליו"ר וועדת הכנסת: "רשימת הדרישות עומדת בניגוד חריף לחובת הנאמנות שחייבים נבחרי הציבור לציבור ובניגוד לחובת "הצנע לכת" שמן הראוי כי נבחרי הציבור יטלו על עצמם. עוד פוגעת רשימת הדרישות במעמדו של הכנסת בקרב הציבור, מבזה את חברי הכנסת לשעבר ורומסת את אמון הציבור בחברי הכנסת. "
במכתבה מציינת התנועה כי בעיתון כלכליסט פורסמה כתבתו של תומר אביטל תחת הכותרת: "מדלקן ועד להגדלת הקצבאות: הח"כים לשעבר רוצים לשדרג את תנאי הפרישה". "נדהמנו לקרוא בכתבה, את רשימת הדרישות, לכאורה, של עמותת חברי הכנסת לשעבר להטבות כלכליות לשדרוג תנאי הפרישה שלהם." מציינת התנועה במכתבה . התנועה מבקשת לברר האם רשימה, כאמור בכתבה, אכן הוגשה לוועדת הכנסת ולקבל את העתקה.
במידה ואכן עמותת חברי הכנסת לשעבר ראתה לנכון להעלות בפני הוועדה רשימת דרישות, כפי שפורסם, מביעה התנועה לאיכות השלטון את עמדתה הנחרצת כנגד מתן ההטבות התנועה מזכירה כי חברי הכנסת אמורים לשרת את הציבור ולא ציבור משלמי המיסים אמור לשרת אותם.
חברי הכנסת בחלקם הגדול מכהנים במשכן תקופה קצרה וזוכים לפנסיה ולתנאי פרישה מכובדים ונדיבים, ולא יתכן שתקופה זו תמונף, על ידם, לקבלת הטבות חריגות ומופלגות נוספות, שאינן משמשות אותם לצורך המשך שירות לציבור, אלא לביתם ולתועלתם האישית.
רשימת הדרישות עומדת בניגוד חריף לחובת הנאמנות שחייבים נבחרי הציבור לציבור ובניגוד לחובת "הצנע לכת" שמן הראוי כי נבחרי הציבור יטלו על עצמם. עוד פוגעת רשימת הדרישות במעמדו של הכנסת בקרב הציבור, מבזה את חברי הכנסת לשעבר ורומסת את אמון הציבור בחברי הכנסת.
חברי הכנסת לשעבר אינם יכולים להתנהל כעוד וועד עובדים הפועל במלוא הכוח להיטיב את זכויותיו על חשבון המעביד, שהרי מכספי שולחיהם, משלמי המיסים ניזונים הם. במקביל, חברי הכנסת, ובפרט המכהנים בוועדת הכנסת אינם יכולים לאשר הטבות כאלה, אשר בבוא היום יהנו מהם בעצמם, שכן יש בכך ניצול לרעה של הסמכות, שהציבור העניק להם, ושל כספי הציבור המופקדים בידיהם בנאמנות לטובת ציבור שולחיהם ולא לניצולם הפרטי. התנועה מבקשת לעדכנה בעמדות ובהחלטות הוועדה בכדי שתוכל לשקול המשך טיפולה בנושא.