התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר ולאחרים : ראוי כי גורמים בעלי עניין, אשר פונים לחברי הוועדה לבחינת המדיניות בנושאי משאבי נפט וגז בישראל, באופן ישיר או עקיף, יחויבו למסור את פנייתם בכתב או כי פנייתם תתועד בפרוטוקול הוועדה.

התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר ולאחרים : ראוי כי גורמים בעלי עניין, אשר פונים לחברי הוועדה לבחינת המדיניות בנושאי משאבי נפט וגז בישראל, באופן ישיר או עקיף, יחויבו למסור את פנייתם בכתב או כי פנייתם תתועד בפרוטוקול הוועדה.
לעבודת הוועדה בשקיפות וללא התערבות גורמים זרים חשיבות מכרעת.
פנייתה של התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר, ליו"ר הוועדה לבחינת המדיניות בנושאי משאבי נפט וגז בישראל, למנהל רשות המיסים,למנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות,לממונה על התקציבים במשרד האוצר, לראש המועצה הלאומית לכלכלה, ולממונה על חיפושי הגז והנפט במשרד התשתיות.
מכתבה של התנועה עניינו בחשיבות פעילותה המקצועית וחסרת הפניות של הוועדה לבחינת מדיניותה הפיסקאלית של מדינת ישראל בנושאי משאבים טבעיים ובפרט גז ונפט, לאור התגליות האחרונות בחופי ישראל, ולאור פרסומים בדבר מסע לחצים למניעת גיבוש עמדה מקצועית בנושא – כפי שיפורט להלן:

1. בשנים האחרונות אנו עדים לגילויים המבורך של משאבי גז ניכרים בחופי ישראל. שורה של קידוחים בתחום הגז והנפט העלו ממצאים מרשימים, הנותנים בטחון כי מאגרים אלו יוכלו להניב פעילות מסחרית משגשגת.

2. מדינת ישראל עודדה מזה שנים את היזמות הפרטית באיתור מרבצי גז ונפט וזאת לאור העלויות הכבדות והסיכון הגבוה המשויכים להשקעה מסוג זה.

3. שורת הגילויים האחרונים מגדילה את סיכוייהם של היזמים הפרטיים למצוא מאגרים מסחריים ומשכך גם מחייבת שקילה מחדש של הצורך בתמריצים משמעותיים מצד המדינה כמו גם את המדיניות הכללית בתחום זה.

4. בעקבות הממצאים החדשים והשלכותיהם על המדיניות הממשלתית בעניין משאבי הטבע הישראלים, הוקמה ביום 12 לאפריל 2010 "הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל".

5. כתב המינוי של הוועדה מדגיש את חשיבות גיבוש מערכת פיסקאלית עדכנית לסוגיית משאבי גז ונפט, לאור ההתפתחויות האחרונות, טיב העניין, ולאור העובדה כי המדיניות הקיימת גובשה לפני קרוב לשישים שנה.

התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות רבה בהקמת הוועדה המקצועית, אשר ביכולתה לגבש עמדה נטולת פניות המגובשת על סמך מידע מהימן, מחקר השוואתי מקיף, וחוות דעת מקצועיות.יחד עם זאת, התנועה למדה מפניות שהגיעו לידיה, וכן מכתבות עיתונאיות כי, ככל הנראה, מופעל מסע לחצים כבד על פעילות הוועדה, על ידי גורמים שונים, חלקם בעלי אינטרס כלכלי בתוצאות מסקנותיה.
בשל פרסומים אלו, מבקשת התנועה מחברי הוועדה, ולהדגיש את חשיבות פעולתה של הוועדה באופן מקצועי, נטול פניות, תוך שקילת אינטרס הציבור בלבד.
כחלק מעניין זה, נדמה כי ראוי כי גורמים בעלי עניין, אשר פונים לחברי הוועדה באופן ישיר או עקיף, יחויבו למסור את פנייתם בכתב או כי פנייתם תתועד בפרוטוקול הוועדה, וזאת על מנת להבטיח שקיפות מלאה בעבודת הוועדה ולהבטיח כי מכלול העמדות לא רק ישמע אלא גם יראה.
התנועה מציינת כי המדובר במשאבים טבעיים אשר למדינה זכות מוקנית בהם וכי המשמעות הכלכלית של המלצות הוועדה על קופת המדינה הינה משמעותית ביותר.

משכך, לעבודת הוועדה בשקיפות וללא התערבות גורמים זרים חשיבות מכרעת. התנועה סבורה כי המנגנון המוצע על ידה יחזק אינטרס זה, ויבטיח כי עבודת הוועדה לא רק תעשה במקצועיות אלא גם תשלול כל מראית עין של התערבות גורמים בעלי עניין.

התנועה מחזקת את ידי חברי הוועדה במלאכתם המקצועית, ומקווה כי המלצות הוועדה יביאו לכדי הסדרה מהירה ונאותה של אופן השימוש במשאביה התת-קרקעיים של מדינת ישראל.