בנק לאומי יגיב לבקשה לצו ביניים בעתירת התנועה לאיכות השלטון עד יום א הקרוב. השופט יורם דנציגר הדגיש כי הוא יוצא מנקודת הנחה שדירקטוריון בנק לאומי לא יתכנס עד שתינתן הכרעתו לצו הביניים המבוקש.

בנק לאומי יגיב לבקשה לצו ביניים בעתירת התנועה לאיכות השלטון עד יום א הקרוב. השופט יורם דנציגר הדגיש כי הוא יוצא מנקודת הנחה שדירקטוריון בנק לאומי לא יתכנס עד שתינתן הכרעתו לצו הביניים המבוקש.

בהחלטה נכתב:"לתגובת המשיב 3(בנק לאומי). לעתירה למתן צו ביניים, עד ליום 18.4.2010 בשעה 10.00. בתגובתו יתייחס בין היתר למועד כינוסו הצפוי של הדירקטוריון ומועד כינוס האסיפה הכללית לבחירת דירקטורים.
כל אחד מן המשיבים הנוספים יהיה רשאי ליתן תגובה לבקשה לצו הביניים, ככל שיחפוץ בכך, עד למועד זה.
יוצא אני מנקודת הנחה שדירקטוריון בנק לאומי לא יכונס עד שתתקבל התגובה ותינתן הכרעתי בבקשה לצו הביניים."
התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה לוזון- מידד ונדאל חאיק בדרישה לחשיפת שמות כל המועמדים לכהונת דירקטורים בבנק לאומי מטעם המדינה שהועברו ע"י הוועד הציבורי למניות הבנקים לוועדת המניות של בנק לאומי (ועדת נוף) , את פרוטוקולי הדיונים והנימוקים להחלטות.
זאת בכדי לקיים דיון ציבורי אודות התאמת המועמדים לאחד הגופים המשפיעים והמשמעותיים ביותר במשק הישראלי, הכול בהתאם לעקרונות השקיפות, חופש המידע וזכות הציבור לדעת.

התנועה עתרה להוצאת צווים על תנאי שיורו לשתי הוועדות לנמק מדוע לא יחשפו את שמות המועמדים הפרוטוקולים והנימוקים המלאים להחלטות.
כן עתרה התנועה להוצאת צוווים על תנאי המופנים ליועץ המשפטי לממשלה שר האוצר המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל הדורשים כי יוציאו הנחיה לועדות לחשיפת הנדרש.

בנוסף ביקשה התנועה מבית המשפט לתת צווי ביניים כדלקמן:
o צו המורה לבנק לאומי לישראל בע"מ, להימנע מקבלת כל החלטה בעניין בחירת דירקטורים לבנק לאומי, להקפיא כל החלטה בנושא, וכן להימנע מנקיטת כל צעד בנושא ו/או קבלת כל החלטה אחרת, עד לבירור העתירה.
o צו המורה ליועץ המשפטי לממשלה , שר האוצר המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל לעשות שימוש בכל הסמכויות הנתונות בידם למניעת קבלת כל החלטה בעניין בחירת דירקטורים לבנק לאומי, להקפיא כל החלטה בנושא, וכן להימנע מנקיטת כל צעד בנושא ו/או קבלת כל החלטה אחרת, עד לבירור העתירה .

העותרת ציינה כי צווי הביניים נדרשים באופן דחוף, נוכח הפרסומים כי דירקטוריון בנק לאומי צפוי להתכנס היום או מחר על מנת להכריע בעניין מועד כינוס האסיפה הכללית לבחירת דירקטורים.
לחילופין ביקשה העותרת לקבוע את העתירה לדיון דחוף, נוכח העובדה כי העתירה עלולה להיות מסוכלת והפגם המינהלי עלול להישאר בלתי מתוקן אם לא יינתנו צווי ביניים או לא תיקבע העתירה לדיון דחוף.

לטענת התנועה פרסום הנימוקים וההסברים שעמדו בבסיס החלטות הוועדות לאשר את מועמדותו של מועמד כזה ולפסול מועמדותו של אחר, לרבות השקלול שנעשה בין שיקולים אלה, יאפשר לציבור לקיים ביקורת ציבורית על החלטותם לעניין זה.
עוד טענה התנועה כי פרסום שמות המועמדים הסופיים בלבד כפי שעשתה וועדת נוף אין בו די והוא מונע כל דיון ציבורי אמיתי ועמוק בנושא.