התנועה לאיכות השלטון קוראת לוועד הציבורי ולועדת המניות, לפרסם את כל שמות המועמדים שהגיעו לידיהן ושנשקלו במסגרת הרשימה המוגשת בעניין מינוי הדירקטורים לבנק לאומי, וכל זאת טרם גיבוש והגשת ההמלצות הסופיות.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לוועד הציבורי ולועדת המניות, לפרסם את כל שמות המועמדים שהגיעו לידיהן ושנשקלו במסגרת הרשימה המוגשת בעניין מינוי הדירקטורים לבנק לאומי, וכל זאת טרם גיבוש והגשת ההמלצות הסופיות.
בנוסף, מבקשת התנועה לפרסם את כל הפרוטוקולים של הוועדות הנוגעות למינויים אלה
במכתבה ליו"ר הוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר ולוי"ר ועדת המניות של בנק לאומי מציינת התנועה כי בשבועות האחרונים הופיעו פרסומים רבים בכלי התקשורת השונים בדבר זהות המועמדים אשר יומלצו ע"י ועדת המניות של בנק לאומי לדירקטוריון של בנק לאומי .
ככל שפרסומים אלו נכונים, להבנת התנועה , ביום שני הקרוב, לאחר כינוס ישיבת הדירקטוריון של הבנק, תפורסם הודעה על זימון אסיפת בעלי מניות לתאריך 7 במרץ, 2010 . בין יתר הנושאים שיידונו באספה, תיערך הצבעה בה ייבחרו דירקטורים חדשים לבנק, כאשר חלק מדירקטורים אלו ייבחרו מתוך רשימת המועמדים שתרכיב הועדה.
התנועה מציינת כי בשבועות האחרונים הפך נושא זהות המועמדים ל"חגיגה תקשורתית", ופורסמו שמות רבים ומוכרים, בהם: גליה מאור, אורי יוגב, משה טרי, איזי תפוחי, ויקטור מדינה, אהוד שפירא, אריה מינטקביץ' ועוד.
"חגיגה התקשורתית" זו שנגררת באופן מיידי לאחר כל זריקת שם לחלל האוויר, מוסיפה לחוסר הוודאות שחש הציבור בנוגע לזהות המועמדים ושוללת את האפשרות ליצירת דיון ציבורי מעמיק ויסודי בדבר טיב והתאמת המועמדים לתפקיד נכבד זה. הציבור אינו יכול לבחון את הדברים באופן יסודי כאשר הוא נתון לחסדי הפרסומים בתקשורת ואין בידיו הכלים המאפשרים לו לדעת האם ובאיזו מידה פרסומים אלו נכונים.
בשל החשיבות העצומה שיש לנושא זה לציבור ובייחוד לנוכח מעמדו הייחודי של הבנק והחזקתו החלקית בידי המדינה, הרי שהתנועה מאמינה כי נכון היה לו שמות המועמדים היו נחשפים לציבור באופן מסודר וברור. זאת על מנת לאפשר בחינה מעמיקה של הנושא, ולאפשר לציבור להגיש הסתייגויותיו והערותיו ככל שאלו קיימים.
היות ואחד המניעים המרכזיים שעמדו מאחורי חקיקת חוק המניות הבנקאיות הייתה שימת דגש על בחירה מקצועית וראויה של דירקטורים לבנקים שלהם קיימת זיקה למדינה, הרי שניסיונותיהם של פוליטיקאים ובעלי עניין להשפיע על עבודת הועדה (ככל שפרסומים אלו נכונים) הינה פסולה, ולדידנו מתאפשרת גם בשל אי שקיפותה של הועדה בכל הנוגע לזהות המועמדים ולכך שלא פורסמו בציבור באופן גלוי ומסודר שמות המועמדים ובחירתה של הועדה שלא להגיב לחרושת השמועות בתקשורת.
לאור כל זאת ולפני פרסום רשימת המועמדים, מבקשת התנועה כי כל שמות המועמדים והפרוטוקולים הרלוונטיים לבחירתם יועמדו לרשות הציבור, על מנת לאפשר לכל המעוניין להגיב ולהסתייג באופן מסודר ועניני וזאת טרם בחירתם.