מחר, עומד להתקיים דיון בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת בנוגע להצעת חוק לפיצוי פליטים יהודים מארצות ערב במסגרת תהליך השלום, התשס"ט-2009.

מחר, עומד להתקיים דיון בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת בנוגע להצעת חוק לפיצוי פליטים יהודים מארצות ערב במסגרת תהליך השלום, התשס"ט-2009.
התנועה לאיכות השלטון רואה בהצעת החוק הזדמנות לתיקון עוול היסטורי שנגרם ליהודים יוצאי ארצות ערב והאסלאם שאיבדו את רכושם ומורשתם ושעד כה לא פעלה המדינה באופן ממשי למיצוי זכויותיהם כפי שהחלה לפעול בשנים האחרונות למען ניצולי השואה.
להלן עמדת התנועה כפי שתובא בפני הוועדה:
התנועה קוראת לממשלת ישראל לפעול למיצוי זכויותיהם של יהודים יוצאי ארצות ערב והאסלאם, המהווים כיום כמחצית מאוכלוסיית יהודי מדינת ישראל, כפי שהחלה לפעול בשנים האחרונות למען מיצוי זכויותיהם והשבת רכושם של ניצולי השואה ובכלל זה לפעול לקידום הצעת החוק לפיצוי פליטים יהודים מארצות ערב ובכך לתקן עוול היסטורי שנגרם לאוכלוסייה זו.
בעקבות קבלתה לאחרונה של החלטת הממשלה שעניינה השבת רכוש יהודי מאירופה וממדינות ערב, פנתה התנועה אל גורמים שונים בממשלה כדי לברר האם יושמו החלטות הממשלה שהתקבלו בנושא במשך כארבעים השנים האחרונות!
התנועה מציינת כי ערב הקמתה של מדינת ישראל, היו פזורים במאות קהילות יהודיות בצפון אפריקה, המזרח התיכון והמפרץ הפרסי כ-850,000 יהודים. על רקע הסכסוך הערבי-ישראלי בימיה הראשונים של המדינה, החל מסע שיטתי לביעור הנוכחות היהודית באזורים אלו. חלק לא מבוטל מיהודים אלו נאלצו לעזוב מאחוריהם את בתיהם, רכושם הפרטי ורכוש קהילתי רב.
במהלך ארבעים השנים האחרונות קיבלה ממשלת ישראל רצף של החלטות ממשלה שתכליתן למצות את זכויותיהם של יהודים שהותירו מאחוריהם את רכושם הפרטי ורכוש קהילתי רב על רקע גירושם. לאחרונה התקבלה החלטת ממשלה נוספת שהצטרפה לרצף ההחלטות בנושא במסגרתה הוחלט על הקמתה של מועצה לאומית להשבת זכויות ורכוש יהודי מאירופה וממדינות ערב יחדיו. עיון בהחלטה זו כמו גם בקודמותיה מחזק לכאורה את הרושם שהחלטות הממשלה לא יושמו או יושמו באופן לא מספק.
על רקע זאת פנתה התנועה אל ראש הממשלה ואל גורמים שונים בממשלה על מנת לברר האם יושמו ההחלטות ובאיזה אופן. התנועה הדגישה את חשיבותו של הנושא ואת המשמעות הישירה של אי יישום ההחלטות על מיצוי זכויותיהם של יהודי ארצות ערב והאסלאם שנפגעו בעקבות גירושם או רדיפתם והמהווים כמחצית מאוכלוסיית יהודי ישראל.
כאמור מחר, יום שני ה-21.12.2009, עומד להתקיים דיון בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בנוגע להצעת חוק לפיצוי פליטים יהודים מארצות ערב במסגרת תהליך השלום, התשס"ט-2009. התנועה רואה בהצעת החוק הזדמנות לתיקון עוול היסטורי שנגרם ליהודים יוצאי ארצות ערב והאסלאם שאיבדו את רכושם ושעד כה לא פעלה המדינה באופן ממשי למיצוי זכויותיהם ולהשבת רכושם כפי שהחלה לפעול בשנים האחרונות למען ניצולי השואה.