התנועה לאיכות השלטון מבקשת מרשות החברות הממשלתיות לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לכהונת מר יעקב לטבינסקי כסמנכ"ל משאבי אנוש ומ"מ מנכ"ל נמל חיפה.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מרשות החברות הממשלתיות לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לכהונת מר יעקב לטבינסקי כסמנכ"ל משאבי אנוש ומ"מ מנכ"ל נמל חיפה.
לטבינסקי מצא את דרכו חזרה לצמרת הנהלת הנמל, כשנה וחצי בלבד לאחר פרישתו מרצון בעקבות דו"ח חמור שהגישה ועדת בדיקה מיוחדת שהוקמה בעניינו ועל רקע המסקנות הקשות של עתירתה של התנועה ב"פרשת גוזלן" כנגד התנהלות הדרג הניהולי של הנמל.
לטבינסקי פרש מהנמל באפריל 2007 במסגרת הסכם פרישה מרצון שהיה אמור להביא לסיום הפרשה הארוכה בעניינו, זאת לאחר שבמרץ אותה שנה מונתה ועדת בדיקה שהגישה מסקנות קשות בעניינו.
במסגרת ההסכם, קיבל לטבינסקי מהנמל תנאי פרישה גבוהים מהקבוע בהסכם הפנימי של הנמל לעניין זה. בין היתר קיבל מענק הסתגלות בגובה 18 חודשי עבודה, 14.5 אחוזי שיפטינג ו-66 אחוזי גמלה.
אולם, למרות האמור לעיל, מצא לטבינסקי את דרכו חזרה לנמל חיפה עם מינויו של מר מנדי זלצמן למנכ"ל הנמל ותחילה כיהן תחת מינוי זמני לשלושה חודשים כיועץ לענייני משאבים של הנמל.
לאור מינויו של מר לטבינסקי לסמנכ"ל משאבי אנוש בחברת נמל חיפה בחודש יוני האחרון ולאור אירועי העבר, מבקשת התנועה את בדיקתה של רשות החברות הממשלתיות לכהונתו ולסוגיית השבת הכספים שקיבל במסגרת הסכם הפשרה.
התנועה מבקשת מרשות החברות לערוך בירור יסודי של הסוגיה הכספית ולבדוק מה עלה בגורל מענק ההסתגלות ותשלומי הפנסיה החודשית שקיבל לטבינסקי עם פרישתו. כל זאת לאור הקביעה באותו הסכם פנימי לפיו על עובד פורש החוזר בתוך תקופה של 5 שנים לעבוד בחברה להחזיר את מענק ההסתגלות בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ממועד קבלת התשלום ועד למועד ההחזר בפועל, ותבוטל זכאותו לקבלת קצבה זמנית חודשית.
כמו כן, מבקשת התנועה שעצם כהונתו של לטבינסקי תיבדק ע"י רשות החברות נוכח השתלשלות העניינים שאפשרה את סלילת דרכו מתפקיד יועץ זמני לסמנכ"ל משאבי אנוש ומ"מ מנכ"ל הנמל, משרת אמון בכירה ורגישה, כיד ימינו של מנכ"ל הנמל, מר מנדי זלצמן, כל זאת חרף המסקנות הקשות נגדו.
* התיק מנוהל ע"י סטודנטית מהקליניקה המשפטית לקידום איכות השלטון בירושלים בשיתוף האוניברסיטה העברית.