התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לפעול בלא דיחוי למינוי ממלא מקום לראש הממשלה וכן למינוי שר בריאות.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לפעול בלא דיחוי למינוי ממלא מקום לראש הממשלה וכן למינוי שר בריאות.
"חרף העובדה שמצאת לנכון להרחיב את הממשלה ולמנות שרים למשרות מיותרות, לא מצאת איש מבין השרים הרבים אשר ראוי למנותו לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה. כך גם החלטת שלא למנות שר בריאות" כותבת התנועה לראש הממשלה.
במכתבה לראש הממשלה מציינת התנועה כמו בפניות קודמות אליו, כי ממשלה כה רחבה בת 30 שרים וכ- 10 סגני שרים הינה מהלך בלתי ראוי שיש להימנע ממנו ומשעה שנעשה לתקנו בהקדם ולצמצם את מספר השרים. מהלך הרחבת הממשלה פוגע ביכולת המשילות; הופך את הממשלה לפורום בלתי יעיל וכתוצאה מכך יקטין את משקלה כפורום לקבלת החלטות; מהווה מהלך בזבזני של כספי ציבור בפרט על רקע החובה לנהוג בחסכנות במציאות הכלכלית הנוכחית וכן פוגע ביכולתה של הכנסת לבצע תפקידיה כאשר חלק ניכר מחבריה משמשים גם כשרים.
"חרף העובדה שמצאת לנכון להרחיב את הממשלה ולמנות שרים למשרות מיותרות, לא מצאת איש מבין השרים הרבים אשר ראוי למנותו לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה. כך גם החלטת שלא למנות שר בריאות. " כותבת התנועה. התנועה סבורה כי יש לתקן שני עניינים אלה ללא דיחוי.
ראשית, מינוי ממלא מקום לראש הממשלה הינו מהלך הנדרש לשם מניעת טלטלה שלטונית, אם וככל שנבצר מראש הממשלה למלא תפקידו.
בהעדר ממלא מקום לראש הממשלה, עשויה מדינת ישראל להיקלע לטלטלה ולמאבקי כח, אשר יהיה בהם לערער את היציבות השלטונית בזמן רגיש של נבצרות ראש הממשלה.
למותר לציין כי העבר הקרוב לימד כי אפשרות זו של נבצרות אינה תסריט רחוק או בלתי אפשרי אלא מוחשי, אשר הדאגה ליציבות שלטונית וחוסנה של מדינת ישראל, הן כלפי פנים והן כלפי איומים מחוץ, מחייבים להיערך אליה באמצעות מינוי ממלא מקום.
הימנעות ממינוי ממלא מקום אף יוצרת תמריץ לפגוע בראש הממשלה כדי ליצור טלטלה שלטונית אשר תיווצר בהעדר ממלא מקום.
באשר להימנעות ממינוי שר בריאות, הרי שתחום זה, אשר אין חולק בדבר מרכזיותו בכל ממשלה ובכל מדינה, אינו יכול להישאר בלא שר במשרה מלאה ובעל השפעה ככל השרים.
גם היקפו התקציבי של משרד הבריאות מלמד על אי הסבירות שבהימנעות מהפקדת שר כממונה על תחום אחריות זה.
חוסר הסבירות בהימנעות ממינוי שר בריאות מקבל משנה תוקף בשעה שהימנעות זו נעשית בד בבד עם החלטת ראש הממשלה למנות כ- 15 שרים, המהווים מחצית מן הממשלה, למשרות
מיותרות בתכלית. וכאן המקום להזכיר כי ועדות ציבוריות כבר עמדו על כך שאין כל הצדקה למינוי ממשלה העולה על 15- 18 שרים למדינת ישראל.
לאור כל זאת מבקשת התנועה מראש הממשלה לפעול בלא דיחוי למינוי ממלא מקום וכן למינוי שר בריאות.