התנועה לאיכות השלטון : אין למנות את ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר, כל עוד הוא בבחינת חשוד בעבירות חמורות. קל וחומר שאין למנותו בנסיבות אלה לתפקיד שר בכיר.
במכתבה לח"כ נתניהו, ליוהמ"ש ולליברמן עצמו מציינת התנועה לאיכות השלטון כי מהפרסומים בתקשורת עולה כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני המתנהל בימים אלה להקמת ממשלה בראשות ח"כ בנימין נתניהו, נשקל מינויו של ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר בכיר (לדוגמה, שר החוץ או שר האוצר).
נגד ח"כ אביגדור ליברמן מתנהלת, להבנת התנועה, חקירה פלילית חמורה; נכון לחודש מרס אשתקד, מדובר בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנות הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, לגביהם נקבע כי –
"התמונה המצטיירת למקרא הנספחים הסודיים, תמונה שעוגנה בתשתית ראייתית ולא בהכרח במידעים, היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורית של ליברמן… במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי"
על-פי פרסומים בתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כבר פסל את ח"כ ליברמן החשוד בעבירות בקשר לאי סדרים כספיים במפלגה, מכהונה כשר לבטחון פנים בשנת 2006.
לא זו בלבד שאין למנות אדם החשוד בפלילים לתפקיד שר המופקד על אכיפת החוק הפלילי (ואף אין לאפשר לחשוד כזה למנות שר מסוג זה); ברי, בנוסף לכך, כי אין למנות אדם החשוד בשוחד ו/או מרמה והפרת אמונים ו/או הלבנת הון ו/או רישום כוזב במסמכי תאגיד ו/או עבירות חמורות אחרות לתפקיד שר. שיקול הדעת של המרכיבים קואליציה בנסיבות אלה חייב להובילם למסקנה כי אסור למנות חשוד כזה לתפקיד שר. אמנם בענייננו של ח"כ ליברמן לא הוגש בשלב זה כתב אישום; אך יודגש, לעניין דיני איסור כהונת שר החשוד בפלילים, שבענייננו מדובר לא בהעברה מכהונה של שר אשר כבר מכהן, אלא בהימנעות, מראש, ממינוי אדם אשר כבר כעת הינו חשוד בעבירות חמורות.
לכך יש להוסיף, כי שר בכיר (כגון שר החוץ או שר האוצר) הינו מופקד על תחום מרכזי של הרשות המבצעת ועל עובדי ציבור רבים. כך, כאשר מדובר במינוי חשוד בפלילים חמורים לתפקיד שר בכיר, הפגיעה הצפויה הן לתפקוד הרשויות והן באמון הציבור בהן קשה ביתר שאת.
לאור כל זאת אין למנות את ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר, כל עוד הוא בבחינת חשוד בעבירות חמורות. קל וחומר שאין למנותו בנסיבות אלה לתפקיד שר בכיר.