בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון אל המפקח על הבנקים כי יפרסם את דו"ח המעילות כנדרש בחוק, פורסם לראשונה באינטרנט דו"ח המעילות במערכת הבנקאית לשנת 2008

בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון אל המפקח על הבנקים כי יפרסם את דו"ח המעילות כנדרש בחוק, פורסם לראשונה באינטרנט דו"ח המעילות במערכת הבנקאית לשנת 2008
בהמשך לפניותיה של התנועה למען איכות השלטון בישראל אל המפקח על הבנקים בדרישה לפרסם את דו"ח המעילות השנתי, התקבלה בשנת 2008 הצעת חוק המחייבת את המפקח לפרסם באופן פומבי את הדו"ח. בעקבות פנייתה של התנועה לפני מספר שבועות אל המפקח על הבנקים כי יעמוד בדרישות החוק ויפרסם את דו"ח המעילות, פורסם באינטרנט דו"ח המעילות לשנת 2008 כנדרש בחוק.
בעקבות מעילת הענק בהיקף של 250 מיליון שקלים שאירעה בבנק המסחר, הוחלט בשנת 2004 לחייב בחוק את המפקח על הבנקים להגיש אחת לשנה דו"ח סיכום שנתי על המעילות במערכת הבנקאית לועדת הכספים של הכנסת. בהמשך לפניותיה של התנועה בשנים 2006 ו-2007 לקבלת דו"חות המעילות לשנים 2006 ו-2007 (ניתן לעיין בדו"חות באתר התנועה-במחלקה הכלכלית והמחקר) וכן לפרסום הדו"חות באינטרנט, הועברה בקריאה שלישית בחודש אוגוסט 2008 הצעת חוק, ולפיה, המפקח על הבנקים יחויב בפרסום לציבור של דוח המעילות השנתי במערכת הבנקאית, לרבות בדרך של פרסום באתר האינטרנט של בנק ישראל.

על אף התיקון לחוק, ועל אף שחלפה למעלה משנה מאז הוגש דו"ח סיכום שנתי על מעילות במערכת הבנקאית לשנת 2007 לועדת הכספים של הכנסת, לא הוגש דו"ח על מעילות במערכת הבנקאית לשנת 2008 וכן לא פורסם לציבור דו"ח כאמור כנדרש בחוק. על רקע זאת פנתה התנועה אל המפקח על הבנקים בדרישה להגיש לועדת הכספים של הכנסת וכן לפרסם בפומבי בהקדם האפשרי את דו"ח המעילות בהתאם לסעיף 8ד2 לפקודת הבנקאות לשנת 2008.
אף שהחוק אינו מחייב פרסום פומבי בדרך של פרסום באינטרנט, אלא מעניק למפקח על הבנקים שיקול-דעת כיצד יביא את הדו"ח לידיעת הציבור, בעקבות פנייתה של התנועה אל המפקח כי יפורסם דו"ח המעילות לשנת 2008 באינטרנט, הובא הדו"ח לידיעת הציבור באמצעות האינטרנט. בכך הושגה תכלית התיקון לחוק ביצירת שקיפות ציבורית נאותה, הגברת המודעות והביקורת הציבורית על הבנקים וכן יצירת תמריץ לפיקוח פנימי מוגבר וצמצום סיכויי התרחשות עבירות מעילה דומות בבנקים בעתיד.