התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לפסילתה של רשימת חזית סח'נין הדמוקרטית לבחירות המקומיות בסח'נין לאור כך שהיא תומכת במעשי טרור ושוללת בכך את קיום המדינה ואופיה הדמוקרטי.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לפסילתה של רשימת חזית סח'נין הדמוקרטית לבחירות המקומיות בסח'נין לאור כך שהיא תומכת במעשי טרור ושוללת בכך את קיום המדינה ואופיה הדמוקרטי.
לאור העובדה שכללה בשורותיה מועמדת שהורשעה בפעילות טרור וריצתה 6 שנות מאסר בגין פיגוע טרור בו נהרגו 6 אזרחים חפים מפשע ואף הבליטה ושיבחה את העובדה בפרסומיה טרם הבחירות אשר קראו "הצביעו לאסירת החופש".
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד, לוזון ומיקה קונר קרטן, טוענת התנועה כי ביום ראשון 2/11/08 נודע לה כי הגב' תגריד (לטיפה) סעדי שהינה אחת המועמדות ברשימת "חזית סכנין הדמוקרטית" המתמודדת בבחירות לעיריית סח'נין, הורשעה בעבירות חמורות של מגע עם סוכן חוץ וחיפוי, בקשר לפיגוע טרור בו נהרגו 6 אזרחים ישראלים בשנת 2002 ושבגינן גזר עליה בית המשפט עונש מאסר של 6 שנים, אותו סיימה לרצות לפני כשנה.
בעקבות זאת עתרה התנועה לבג"צ יומיים לפני מועד הבחירות בבקשה לפסול את מועמדותה של הגב' סעדי. זאת, הן בשל מעורבותה של הגב' סעדי במעשי טרור והן לאור העובדה, כי הסתירה את דבר הרשעתה והצהירה באופן כוזב בטופס הגשת מועמדותה כי לא נתקיימו בה נסיבות ס' 7 לחוק הבחירות, ולא זכתה לאישור הנדרש לפי סעיף זה מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית.
ביום 9/11/08 נדונה העתירה בפני שופטי בג"ץ. בעקבות העתירה הוסרה מועמדותה של הגב' סעדי והיא חויבה בתשלום הוצאות משפט בסכום של 7,500 ₪.

רק לאחר העתירה, במסגרת כתבה של הערוץ הראשון באותו הערב (9/11/08) נודע לתנועה כי מפלגתה של הגב' סעדי "חזית סח'נין הדמוקרטית" רוממה את הרשעתה בטרור על נס ואף הבליטה במסריה, במסגרת תעמולת הבחירות שלה, את התמיכה במעורבותה של הגב' סעדי בפעולת הטרור הקטלנית.
הדבר משתקף במודעת בחירות מטעם רשימת "חזית סח'נין הדמוקרטית", אשר תרגומה החופשי הוא "הצביעו לאסירת החופש". סיסמה זו מבטאת תמיכה ברורה מצד הרשימה בסח'נין במעורבותה של הגב' סעדי במעשי טרור החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל ותחת היותה מדינה דמוקרטית ולא ניתן להבינה בכל דרך אחרת.
כך גם מצהיר בכתבה ראש הרשימה, בתגובה לתוצאות ההליך המשפטי, אשר בו הוסרה מועמדותה של סעדי, כי הציבור יצביע הצבעת מחאה נגד פסיקת בית המשפט, ללמדך את נחישותו וניסיונו לזכות בהון פוליטי כנגזרת של התמיכה בגב' סעדי.
עינינו הרואות ואוזנינו השומעות: רשימת "חזית סח'נין הדמוקרטית" שמטעמה ביקשה להתמודד גב' סעדי למועצת עיריית סח'נין, לא רק שידעה על הרשעתה ועל עברה המפוקפק של גב' סעדי, שבמסגרתו הייתה שותפה לפיגוע בו נהרגו 6 אזרחים ישראלים בשנת 2002 והייתה שותפה להסתרת עובדה זו מגורמי הפיקוח המוסמכים, אלא גם הביעה תמיכה פומבית, חד משמעית וברורה במעשיה במהלך מערכת הבחירות, תוך הבלטת מעורבותה במעשה טרור ותוך שהיא מציירת אותה כ "אסירת החופש". אם כן, תמיכתה של רשימת חזית סח'נין הדמוקרטית במעשיה של הגברת סעדי אף לוותה בשותפות להטעיית גורמי הפיקוח המוסמכים, ללמדך על נחישותה של הרשימה לתמוך באופן מוחשי בשותפים במעשי טרור.
בנוסף ללשון החוק השוללת את חוקיותה של הרשימה, הדבר אף נלמד מזכותה ומחובתה של מדינת חפצת חיים להגן על עצמה ממי שתומכים באופן גלוי בניסיונות להחריבה, תוך שהם מנסים בכך להגביר את התמיכה הפוליטית בהם.מדינה איננה יכולה לתת לגיטימציה לרשימת מועמדים התומכת במלחמה כנגד עצם קיומה וזהותה. לא זו אף זו, מדינה דמוקרטית באשר היא, איננה יכולה ליתן לגיטימציה לרשימת מועמדים שתומכת תמיכה גלויה ובוטה במעשי רצח והרג אנשים חפים מפשע.