בעקבות ערעור שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון : מועצת עיריית ראשון לציון החדשה תדון בשאלה האם לאשר את השימוש שעושה מכללת "אפיק" בבעלות חבר מועצה לשעבר מר שמואל טומשין בבניין בבעלות העירייה.

בעקבות ערעור שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון : מועצת עיריית ראשון לציון החדשה תדון בשאלה האם לאשר את השימוש שעושה מכללת "אפיק" בבעלות חבר מועצה לשעבר מר שמואל טומשין בבניין בבעלות העירייה.
בכך נפתחה למעשה הדרך למועצה הנבחרת להפסיק את טובת ההנאה שנתנה המועצה היוצאת לאחד מחבריה, באמצעות מתן זכות שימוש בלא תמורה למכללת "אפיק" שבבעלותו, אשר גלומה בה טובת הנאה בת עשרות אלפי דולר בשנה למכללת "אפיק".
בהתחייבות העירייה בפני בית המשפט העליון בדיון המסכם אתמול היא נענתה לדרישת התנועה לאיכות השלטון אשר טענה בערעור שהגישה על פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב- כי חבר המועצה מר שמואל טומשין אשר בית ספר תיכון בבעלותו זכה במכרז לשכירת מבנה בבעלות העירייה, לא יכול לעשות שימוש במבנה זה גם באמצעות מכללה אחרת בבעלותו ( אפיק) אלא באישור העירייה.
בית המשפט העליון נתן תוקף של פסק דין להתחייבות העירייה וקבע אתמול (16/11/08) כי העירייה, כאשר תדון בעניין, לא תהיה כבולה בעניין זה בפסק דינה של השופטת שרה דותן מבית המשפט לעניינים מנהליים אשר אישר את השימוש שעשתה עד עכשיו מכללת "אפיק" בנכס. השימוש נעשה על ידי "אפיק" בחסות זכייתו של "תיכון" טומשין במכרז שאפשר רק לבתי ספר תיכוניים לשכור את המבנה, פסק הדין אשר בגינו הגישה התנועה לאיכות השלטון את הערעור לבית המשפט העליון.
העירייה מחוייבת על פי פסק הדין לדון בנושא לא יאוחר מחג הפסח9/4.09
כמו כן הקטין בית המשפט את סכום ההוצאות שכ"ט שנפסק כנגד התנועה לאיכות השלטון בפסק דינה של השופטת דותן, והעמיד את הסכום על 10,000 ₪ בלבד במקום 20,000 ₪ שנפסקו במקור.
ראוי לציין כי דמי השכירות עבור שימוש התיכון בנכס אשר נקבעו על ידי שמאי מטעם העירייה- 18,000$ לחודש, הופחתו על ידו לחצי (9,000) בהתבסס על הנחת העירייה שנמסרה לשמאי כי התיכון יעשה שימוש בחצי הנכס בלבד.למרות זאת, מיד לאחר שזכה תיכון תומשין במכרז לשכירת המבנה בבעלות העיריה, מכרז שהיה פתוח רק לבתי ספר תיכון, נכנסה לנכס, במקביל לתיכון, גם מכללת "אפיק" בבעלות חבר המועצה, בלא אישור העירייה ובלא כל תמורה, וזאת למרור שחוזה ההשכרה חייב אישור העירייה.

התנועה דורשת כי אישור לשימוש נוסף במבנה, על ידי מכללת "אפיק" חייב להיות מותנה בכך שמכללת "אפיק",בבעלות חבר המועצה לשעבר טומשין, תשלם לעירייה את שווי ההטבה שבשימוש בכמחצית הנכס, אשר מגיעה לסכום של כעשרות אלפי דולר לשנה .
יצוין כי עיריית ראשון לציון גובה ממכללות מקבילות למכללת "אפיק", השוכרות חדרים במבני בית ספר בבעלות העירייה בשעות אחר הצהריים כ- 300 $ לחודש לכל חדר. למיטב ידיעת התנועה מכללת אפיק עושה שימוש בכ- 15-12 חדרים גם בשעות הבוקר , כך שהתעריף אמור לכאורה להיות גבוה יותר מתעריף זה.
התנועה לאיכות השלטון מביעה סיפוק בגין פסק דינו של בית המשפט העליון מהיום, אשר יש בו התקדמות חשובה אשר מחייבת את העירייה, בהרכבה החדש, לדון בסוגיית טובת ההנאה שקיבלה בשנתיים האחרונות "מכללת "אפיק" בבעלותו של חבר המועצה לשעבר טומשין, וצפויה הייתה להמשיך לקבל את ההטבה גם ב שנים הבאות באופן אוטומטי, באם לא היה מוגש ערעור התנועה לאיכות השלטון.
לקראת הדיון שיערך במועצה בעקבות פסק הדין בשאלת השימוש שעושה מכללת "אפיק", התנועה פונה לראש העירייה הנבחר מר דוב צור, בדרישה להביא לסיום טובה ההנאה לה זוכה חבר המועצה עד לאחרונה מר טומשין באמצעות מכללת "אפיק שבבעלותו, ולגבות ממנו, כפי שהיא גובה ממכללות מקבילות, דמי שכירות המשקפים את שווי השימוש שעושה "אפיק" בנכס.