לאור הפגיעה ששר המשפטים פרופסור דניאל פרידמן מוביל בשלטון החוק ובבית המשפט מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהשרה ציפי לבני להדיחו מתפקידו בעת הרכבת הממשלה החדשה.

לאור הפגיעה ששר המשפטים פרופסור דניאל פרידמן מוביל בשלטון החוק ובבית המשפט מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהשרה ציפי לבני להדיחו מתפקידו בעת הרכבת הממשלה החדשה.

מכתבה של התנועה בא בעיתוי של הרכבת הממשלה החדשה להדגיש בפניה את החיוניות שבהחלפת שר המשפטים הנוכחי, פרופ' דניאל פרידמן, וזאת כדי להבטיח את הפסקת המגמה שהובילה הממשלה הקודמת להחלשת מערכת אכיפת שלטון החוק ובית המשפט.
התנועה מציינת כי מאז מינויו של שר המשפטים, פעל פרידמן ברציפות ואינטנסיביות באופן שיש בו לפגוע בבית המשפט ובשלטון החוק. כך בהצעות חקיקה וכך אף בהתבטאויות פומביות אשר פגעו באמון הציבור במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל.
מהלכיו השונים של שר המשפטים, אינם יכולים להותיר ספק באשר לכוונתו להביא לכרסום בכוחו של בית המשפט.
לא ניתן להניח ברצינות כי שר אשר נקט לאורך מספר שנים במדיניות נחושה ועקבית הפוגעת בבית המשפט, יוכל לשנות את עורו ולהוביל מעתה את המדיניות הנדרשת כיום במדינת ישראל – חיזוק שלטון החוק ותיקון הנזק שגרמו השר וראש הממשלה המתפטר במו ידיהם לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק.
" החלטה שלך היום להמשיך את כהונתו של מי שהוביל מגמה ברורה ושקופה של פגיעה בבית המשפט, תשדר מסר שלילי ביותר של תמיכה דה פקטו במדיניות שהוביל ראש הממשלה אולמרט, באמצעות שר המשפטים פרידמן." כותבת התנועה.
אם חלילה יישאר בתפקידו פרופ' פרידמן, לא יועילו כל דברי הסבר , אף אם ילוו בהצהרת כוונות של הממשלה בראשותך, שכן ברור כשמש כי הנמר המזיק הזה, שר המשפטים, אשר הוכיח את כוונותיו החד משמעיות לאורך כהונתו עד היום, לא יהפוך חברבורותיו.
"אנו קוראים לך לפיכך שלא לשעות לעצתם של יועצים שונים ו/או שותפים פוליטיים, ולא לעצום עיניים אל מול המדיניות שהוביל שר המשפטים עד כה. " כותבת התנועה לשרה לבני.