איכות השלטון לבית המשפט- דרעי אינו יכול להירשם כמועמד לראשות העיר ירושלים בבחירות הקרובות.

איכות השלטון לבית המשפט- דרעי אינו יכול להירשם כמועמד לראשות העיר ירושלים בבחירות הקרובות.
התנועה לאיכות השלטון הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לסעד הצהרתי ולפיו הוראות סעיף 7(ב) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965 ככתבן וכלשונן כיום חלות על אריה דרעי ולכן הוא אינו זכאי להירשם כמועמד בבחירות המוניציפאליות הקרובות לראשות העיר ירושלים
כאמור התנועה למען איכות השלטון בישראל באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ומיקה קונר, קרטן הגישה לבית במשפט בקשתה לסעד הצהרתי לפיו הוראות סעיף 7(ב) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965 ככתבן וכלשונן כיום חלות על המשיב ולכן הוא אינו זכאי להירשם כמועמד בבחירות המוניציפאליות הקרובות לראשות העיר ירושלים
התנועה מציינת בבקשתה כי מדובר בדרעי אשר הורשע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת כהונתו כאיש ציבור, אשר ריצה עונשו בבית המאסר ומנוע בהתאם להוראות חוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965 כיום מלהגיש מועמדותו לבחירות שיתקיימו ברשויות המקומיות בנובמבר שנה זו.
אולם דרעי מבקש, הלכה למעשה, לכופף, לעקוף ולעגל את הוראות החוק, אשר אינן משתמעות לשני פנים ומציבות בפניו מחסום משיבה לחיים הציבוריים, במסגרתם סרח ובשל מעשיו אלה- הורשע.
בתנועה מציינת כי דרעי הורשע בשתיים מהעבירות החמורות ביותר שיכול עובד ציבור לבצע, אם לא החמורות שבהן- עבירת קבלת השוחד ועבירת הפרת האמונים. ההכרעה בערעור שהוגש לבית המשפט העליון ניתנה ביום 12/7/00. בגין עבירות אלה נגזר עליו עונש מאסר של 3 שנים, אותן סיים לרצות בחודש יולי בשנת 2002.
בהתאם להוראות סעיף 7(ב) בחוק הרשויות המקומיות (בחירות) תשכ"ה-1965, מי שנידון בפס"ד סופי לעונש מאסר בפועל לתקופה העולה על שלושה חודשים וביום הגשת רשימת המועמדים טרם חלפו 7 שנים מהיום בו סיים לשאת בעונשו, אינו זכאי להיכלל ברשימה זו. דהיינו, בעניינו של דרעי , בהתאם להוראות החוק, הוא אינו זכאי להגיש מועמדותו וזאת לפני יולי 2009.
סעיף זה עבר תיקון ביום 26/11/00 (תיקון 31 לחוק), כאשר התקופה אשר היתה קבועה בו טרם התיקון, אשר במסגרתה יכול היה מי שהורשע בעבירות שיש עימן קלון להציג מועמדותו, הייתה חמש שנים מיום שסיים לרצות עונשו, ולא שבע שנים כפי שקובע החוק במתכונתו הנוכחית. כאמור, החוק תוקן בחודש נובמבר 2000, תקופה קצרה אחרי שדרעי הורשע והחל לרצות את עונשו בחודש יולי של אותה השנה. לטענת התנועה תיקון זה חל על דרעי .
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי מן הראוי שאדם אשר כיהן בכהונה ציבורית כה רמה ותוך כדי כהונתו ניצל כוחו לרעה, לטובתו האישית, לטובת בני ביתו ולטובת חבר מרעיו, לא יגיש מועמדותו לכהונה ציבורית, לא יבקש לשוב לעמדות כוח אותן ידע לנצל לטובתו האישית על חשבון הציבור הרחב; מן הראוי כי אדם כזה אשר היטיב עם קהלים מסויימים לא יבקש מהם לשוב ולבחור בו; מן הראוי כי לאזרחי ישראל תעמוד הבחירה בין אדם נקי כפיים וטהור לבב אחד לבין אדם נקי כפיים וטהור לבב אחר; מן הראוי כי אזרחי ישראל ידעו שמגיע להם שלטון נקי, אשר ישרת אותם וישמור על קופתם ולא יעשה לביתו- אין עסקינן בחלומות באספמיא, כי אם במציאות, שבכוחו של כל אחד ואחת מאיתנו להביא להתגשמותה.