התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את פרסום מכרז למנהל/ת חטיבת צוות לתכנית אב לתחבורה ירושלים וזאת לאור תנאי סף בלתי סביריםהתנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את פרסום מכרז למנהל/ת חטיבת צוות לתכנית אב לתחבורה ירושלים וזאת לאור תנאי סף בלתי סבירים
במכתבה לצוות תכנית האב לתחבורה ירושלים, לשר התחבורה ולראש עירית ירושלים מציינת התנועה כי לפני מספר ימים פרסמה העמותה לתכנון, פיתוח ושימור אורבני- ירושלים מכרז למנהל/ת לחטיבת צוות לתוכנית אב לתחבורה ירושלים.
התנועה מציינת כי לצוות לתוכנית אב לתחבורה ירושלים תפקיד חשוב ומרכזי בתכנון מערך התחבורה בעיר. תנאי המכרז האמור לוקים בחוסר סבירות קיצונית שכן חרף העובדה שמדובר בגוף שאמור להוביל את מערך התכנון בעיר, נקבעה דרישת סף של תואר ראשון במדע החברה בלבד, דבר שיש בו כדי למנוע ממעומדים פוטנציאליים מתחומי התכנון וההנדסה, שהם בעלי תואר ראשון בתחום זה שאינו בגדר תואר ראשון במדעי החברה, להתמודד למשרה המוצעת.
קביעת תנאי סף של תואר ראשון במדעי החברה בלבד למשרה תכנונית ממעלה ראשונה כאמור לעיל, הינה בלתי סבירה ובלתי עניינית שכן היא מונעת ממועמדים פוטנציאליים בעלי תואר ראשון בתחום ההנדסה או התכנון להגיש מעומדות למשרה, ובכך "חוסמת" חלק מהמועמדים הרלוונטיים ביותר למשרה זו.
מבלי לגרוע מן האמור באשר לחוסר הסבירות של תנאי הסף בדבר התואר הראשון במדעי החברה, שיש בו לכשעצמו כדי להביא לביטול המכרז ולפרסומו מחדש בתנאים סבירים, מציינת התנועה, במאמר מוסגר, נתון אשר עשוי ליצור מראית עין לפיה תנאי הסף הבלתי סבירים נקבעו כדי לקדם את מועמדותו של מקורבו הפוליטי של שר התחבורה, מר דוד לוי.
לפי מידע שהגיע לידי התנועה וכפי שעולה מהכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של שר התחבורה עצמו, פעל השר מספר פעמים לקידום ענייניו של מקורבו הפוליטי, מר דוד לוי. במסגרת זו פעל השר למינויו של מר דוד לוי למנכ"ל חברת נתיבי איילון וכן למשרת מנכ"ל משרד התחבורה. התנועה מציינת כי אין בדברים כדי להעלות טענה זו או אחרת נגד מר דוד לוי.
לאור האמור ולאור חוסר הסבירות המובהקת בתנאי הסף בדבר תואר ראשון במדעי החברה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לבטל לאלתר את פרסום המכרז בנוסחו הנוכחי ולפרסם מכרז חדש באופן שתנאי הסף לא ימנעו ממועמדים פוטנציאליים בתחום התכנון וההנדסה לגשת למשרה ויעמדו בתנאי הסבירות והענייניות.
נוכח חשיבות הדברים, מבקשת התנועה תגובה עד מחר בבוקר .וזאת כדי לאפשר לתנועה לשקול את הצורך בנקיטה בצעדים נוספים מצידה.