התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשה לצו מניעה שיורה לגאידמק ול"צדק חברתי" להימנע מחלוקת כסף (או הטבות אחרות) לבוחרים פוטנציאליים

התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשה לצו מניעה שיורה לגאידמק ול"צדק חברתי" להימנע מחלוקת כסף (או הטבות אחרות) לבוחרים פוטנציאליים
הבקשה הוגשה ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום, באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודניאל קֵירֹס, בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון השופט א' ריבלין, להוציא צו מניעה המורה למר ארקדי גאידמק וממפלגת "צדק חברתי" להימנע מהמשך חלוקת כספים (או הטבות אחרות) לבוחרים פוטנציאליים.
על-פי פרסומים בתקשורת, מפלגת "צדק חברתי" הוקמה על ידי מר ארקדי גאידמק ותתמודד בבחירות בכ-77 רשויות מקומיות ומר גאידמק הודיע כי בכוונתו לרוץ מטעם המפלגה לראשות עיריית ירושלים.
עוד קודם לכן עוררו מסעות התרומות של מר גאידמק – תרומות בעלות אופי של מתת ישיר ליחיד במצוקה (כגון ערי האוהלים ונופש לתושבי שדרות באילת), המבורכות במנותק מההקשר הרחב – שאלות קשות, נוכח הערכות שמר גאידמק מתכוון להיכנס לפוליטיקה.
ביום 23.3.2008 הופיעה בחדשות ערוץ 2 כתבה שבה נטען כי מר גאידמק קיים אירוע מתן תרומות בביתו בירושלים. בכתבה נטען כי ניתנו באירוע תרומות כספיות הן לישיבות והן ליחידים. נטען בכתבה שהתרומה שקיבלה כל ישיבה עמדה על סך 1000-2000 ₪ ושהתרומה שקיבל כל יחיד עמד על סך 200-600 ₪. בכתבה נצפה מר גאידמק מחלק מעטפות. עוד תוארה ונצפתה בכתבה חלוקת חולצות הנושאות את דמותו של מר גאידמק. מר גאידמק נצפה בכתבה עומד ומוחה כפיים לצד אדם המנגן בגיטרה, כאשר האנשים הקופצים בסמוך מאחוריו נחזים כלובשים חולצות מהסוג האמור. הקשר בין אירוע חלוקת הכספים לבין הבחירות עולה באופן ברור מהנסיבות שתוארו עד כה; אלא שאף אם היה ספק בדבר, ספק זה הוסר מפיו של מר גאידמק עצמו: בכתבה נחזה מר גאידמק כעומד באירוע ומכריז למצלמת הטלוויזיה "בשנה הבאה בעירייה בירושלים".הכתבה ניתנת לצפייה בכתובת אינטרנט כדלקמן:

http://www.keshet-tv.com/VideoPage.aspx?MediaID=34971&SourceID=23

חלוקת כספים לבוחרים פוטנציאליים הינה, לדעת התנועה, מעשה פסול מכל וכל.
בכוונת התנועה למען איכות השלטון לפעול בנחישות על מנת לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ולוודא וכי האזרחים הניגשים לקלפי ביום בחירות יצביעו על פי מצפונם ודעותיהם בלבד, מבלי שמתת כסף משפיע על שיקוליהם.