בעקבות פניית התנועה למען איכות השלטון בישראל, למשרד האוצר ולמשרד החינוך, הודיעו לתנועה כי ישיבת "הרב – עמיאל" בת"א, תשיב 2 מליון שקל אשר על-פי דו"ח של משרד האוצר, הוציאה כספי חינוך שלא כדין באמצעות דיווחים כוזבים. כן ימונה בעקבות פניית התנועה חשב מלווה לישיבה.
על פי דו"ח הבדיקה של רואה חשבון מבקר שבדק את הנושא עולה כי הישיבה דווחה משך שנים על שכבה שלמה של תלמידים דווח כפול.
בעקבות פרסומים בעיתונות על התרבות מקרים של הוצאת כספי ציבור ע"י עמותות ומוסדות חינוך באמצעות דיווחים כוזבים, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרדי האוצר והחינוך. בפנייתה דרשה התנועה לקבל מידע על עמותות אשר קיים לגביהם חשד להתנהלות כספית לקויה ולדיווחים כוזבים למטרות תקציב.
בעקבות הפניה העביר משרד האוצר לידי התנועה את פרטי המקרה של ישיבת הרב עמיאל – בתל-אביב. במסגרת זאת הועבר לידי התנועה דוח בדיקה ראשוני של רואה חשבון מבקר שבדק את התנהלות הישיבה.
מדוח הביקורת עולה כי "ישיבת הרב עמיאל" דיווחה במשך שנים על שכבה שלמה של תלמידים דיווח כפול, פעם אחת כשייכת לחטיבת הביניים ופעם אחת כשייכת לתיכון. כתוצאה מדיווח זה תוקצבה הישיבה מעבר למגיע לה במשך שנים. בנוסף התגלו בישיבה אי סדרים נוספים בנוגע לניהול תקציבים וכספי ציבור לדוג' דיווח על מורים שלא מלמדים במוסד, חריגות מהוראות משרד החינוך בדבר רישום תלושי שכר, חריגה מאחוזי משרה של עובדי הישיבה וכו' .
בפנייתה דרשה התנועה את מיצוי החקירה ואת מיצוי ההליכים להשבת תקצובי היתר שהועברו לישיבה בעקבות דיווחיה הכוזבים.
בתשובת משרד האוצר לפניית התנועה לאיכות השלטון הביאו משרד האוצר ואגף הכספים במשרד החינוך לידיעת התנועה , כי במסגרת מיצוי ההליכים התקיימו שימועים לנציגי הישיבה והוחלט על קיזוז בסך של 2 מליון ₪ שיבוצע בתשלומים של 75,040 לחודש.
עוד נכתב בתשובה כי בעקבות פניית התנועה ערך משרד החינוך בדיקה והתברר כי ההחלטה למינוי חשב מלווה כלל לא יצאה אל הפועל , זאת משום שרשם העמותות סבר כי חשבות משרד החינוך מינתה חשב מלווה ואילו משרד החינוך הניח כי רשם העמותות מינה חשב מטעמו, כתוצאה מכך לא מונה בפועל חשב מלווה עד לבדיקה שנעשתה בעקבות פניית התנועה, כאמור נטען כי מצב זה יתוקן לאלתר .
החשב המלווה אמון על בקרת התקציב המוענק לישיבה והן על בדיקת התנהלותה הכספית.
התנועה תמשיך ותבקר את ביצוע החשבות המלווה בישיבת "הרב עמיאל" בפרט וכן את נושא תהליכי הבקרה על תקצוב מוסדות חינוך בכלל.