התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה להורות לנמל חיפה להשיב לשאלות התנועה בקשר לניהול המכרז לרכישת עגורני גשר בהיקף של מיליוני שקלים.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה להורות לנמל חיפה להשיב לשאלות התנועה בקשר לניהול המכרז לרכישת עגורני גשר בהיקף של מיליוני שקלים.
כן מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים לעכב את הליכי המכרז עד לבירור העתירה.
התנועה למען איכות השלטון בישראל באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דניאל קירס ומיקה קונר- קרטן עתרו היום לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים להוציא צו עשה המורה לנמל חיפה ולמנכ"ל הנמל להשיב לבקשת התנועה באופן ענייני ישיר וברור על השאלות שהתבקשו לענות ביחס לאופן ניהולו של המכרז לרכישת עגורני גשר ותקינותו.
במרכזה של העתירה עומדת הפרתה השרירותית, של חברה ממשלתית , את החובה של כל רשות מינהלית וגוף דו מהותי כמו נמל חיפה להשיב לבקשה שהופנתה אליה ואת החובה לתת תשובות ענייניות, ישירות וברורות שאין כל הצדקה בדין להסתירן, בקשר למכרז בשווי מאות מיליוני שקלים של כספי הציבור.
על אף שהתשובה לשאלות נדרשת תוך זמן קצר במסגרת סד זמנים קצר בשל הליכי המכרז המתקדמים, שלחו המשיבים לעתירה (נמל חיפה ומנכ"לה) את התנועה בלך ושוב ללא תשובה עניינית, ישירה או ברורה ולא נותרה לה הברירה אלא לפנות לבית המשפט.
מדובר במידע שהגיע לתנועה ב20 למרץ לפיו בימים אלו עומדים להסתיים הליכי מכרז לרכישת עגורני גשר בהיקף של מאות מיליוני שקלים הליכים שנמשכו כשנתיים, על פי התקשורת מדובר במכרז בינלאומי לרכישת ציוד עבור מסוף כרמל א' החדש הכולל אספקת שבעה מנופי גשר ו 15 מנופי שער בהיקף של 100 מליון יורו. על פי הפרסומים מתמודדות שלש חברות: מסין,פינלנד וגרמניה. לתנועה הגיעו טענות באשר לאופן ניהול המכרז וכשרות הליכיו.
כן עתרה התנועה לצו ביניים לעיכוב הליכי המכרז עד לבירור העתירה.