תגובת התנועה לאיכות השלטון לדברי המפכ"ל דודי כהן במסיבת העיתונאים: בעניין הקלטת בה הוא נראה נוסע 180 קמ"ש.

תגובת התנועה לאיכות השלטון לדברי המפכ"ל דודי כהן במסיבת העיתונאים: בעניין הקלטת בה הוא נראה נוסע 180 קמ"ש.
המפכ"ל מבקש להסיט את תשומת הלב מהסיבה להתנכלות לסנ"צ אפריים ארליך ( קרמשניט)- העובדה שהביך את צמרת המשטרה בליקויים בטיפולה בבעיות שחיתות פרשת פרינייאן כמו גם כאשר חשף ליקויים בהתנהלות גורמים בכירים בשורה של מקרים נוספים.
יובהר כי האשמת המפכ"ל בנוגע לקלטת הינה מביכה- לאחר שזכה לטובת הנאה לאורך שנתיים- וקיבל פטור מאכיפת הדין ככל האדם- הוא בוחר בטקטיקת "הישרדות" של הדרך הטובה ביותר להגנה היא התקפה.
יוזכר כי הקלטת בה נראה דודי כהן נוסע במהירות 180 קמ"ש צורפה לעתירה כחוליה נוספת במסכת שהובילה לטינה שרוכש המפכ"ל לסנ"צ ארליך.
בניגוד לרושם המטעה שמנסה ליצור המפכ"ל כעת , סנ"צ ארליך התבקש אז להכין תצוגת יכולות בילוש לקראת ביקורו של דודי כהן, אשר כיהן בשעתו בתפקיד ראש אגף חקירות מודיעין בדרגת ניצב. במסגרת זו, לעיתים מבוצע תרגיל מעקב/התחפשות וכיוצ"ב כדי להמחיש את מקצועיות היחידה.
לשם כך פעל סנ"צ ארליך כדי להכין סרט ובו יומחשו לראש אגף חקירות ומודיעין איכויות היחידה, באמצעות כך שיתבצע תרגיל מעקב אחריו בדרכו מביתו למשרדו בבוקר, מבלי שתיחשף חוליית המעקב על ידו. יצויין כי תצוגת תכלית מעין זו ליכולות מעקב ובילוש לגורם בכיר, באמצעות הצגת עיכוב שנעשה אחריו, נעשתה בהשראת סרטון מעקב שהוכן קודם לכן עלי ידי ניצב אילן פרנקו בעת ששימש בתפקיד ראש אגף מודיעין, לקראת ביקור השר צחי הנגבי באגף המודיעין ובהשראת מקרים נוספים שהיו בעבר.
והנה, מספר חודשים לאחר אירוע זה, אשר גרם לדודי כהן מבוכה מטבע הדברים, קיבל סנ"צ ארליך הודעה בדוא"ל, לפיה דודי כהן הורה כי אין צורך שימשיך ליטול חלק בפורום מודיעין וחקירות ארצי בו נטל חלק פעיל עד אותו שלב. החלטה זו אינה עולה בקנה אחד עם הרציונל בהקמת פורום זה, שכן בפורום זה, שהתקיים כל חודש חודשיים, הועלו סוגיות מקצועיות בנושאי מודיעין וחקירות הנוגעים לתחומי אחריותו של סנ"צ ארליך. ארליך השמיע מחאתו בפני דודי כהן כבר אז ,אך זו לא הועילה.
וכעת, בנאומו של המפכ"ל, שכח המפכ"ל לציין את ההקשר של קלטת זו, כחוליה בלתי נפרדת בתיאור ההתנכלות שלו לסנ"צ ארליך, ובחר בדרך של האשמותיו המופרכות.