בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל התחייבה הנהלת נמל חיפה להביא לפרישתו של מר אשר גוזלן מעבודתו בנמל חיפה

בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל התחייבה הנהלת נמל חיפה להביא לפרישתו של מר אשר גוזלן מעבודתו בנמל חיפה

בשנים האחרונות הביא מר שאול כרמלי, עובד נמל חיפה, לחשיפת אי סדרים חמורים בנמל,כרמלי גרם לכך שנושאים אלה ייחקרו ויבדקו על ידי מבקר רשות הנמלים, אשר בדוחות שפרסם הצדיק את כל טענותיו. גם מבקר חב' נמל חיפה קבע באפריל 2007 כי הוא סומך ידיו על ממצאיו של מבקר רשות הנמלים.
מרכז הפרשה נוגע למעשיו של מר אשר גוזלן, אשר הביא לסיאוב מערכת שלמה- היא נמל חיפה. מר אשר גוזלן ניצל את תפקידו בסידור העבודה ופעל בניגוד לכל כללי מינהל תקין.
בכירים בהנהלת הנמל באותה תקופה, אשר ידעו את חומרת הממצאים הקיימים כנגד גוזלן, לא רק שנמנעו מלמצות את הדין עם גוזלן, אלא אף עשו יד אחת עמו ופעלו לטיוח הממצאים, ולהעלמת רוב הפרשיות, תוך ניצול ציני של מעמדם בהנהלת נמל חיפה. הנ"ל פעלו להכשלת גורמי הביקורת וכל שאר הגורמים ברשות הנמלים, אשר ניסו בעיקשות ביסודיות ובמקצועיות להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם גוזלן.
התנועה לאיכות השלטון בסיועו של מר כרמלי הגישה עתירה כנגד הנהלת נמל והעומדים בראשה אז; העתירה ביקשה להביא למיצוי הדין המשמעתי והצעדים המנהליים – מחד ומיצוי זכות התביעה להשבת כספים – מאידך, כנגד עובדי הנמל אשר במעשיהם השחיתו ואפשרו את השחתת מערך סידור העבודה בנמל חיפה, תוך פגיעה קשה בקופה הציבורית ופגיעה בזכויות עובדי הנמל לשוויון ולהגינות בסידור העבודה ובהשתכרותם בנמל.
מבקר הפנים בחב' נמל חיפה המליץ לנקוט בבירור משמעתי כנגד מר אשר גוזלן במטרה להפסיק עבודתו בנמל חיפה. דירקטוריון החברה החליט לאמץ המלצות המבקר הפנימי,בין היתר, בכל הנוגע למר גוזלן.
התנועה לאיכות השלטון ושאול כרמלי, הצליחו להביא להרחקת גורמים בכירים שונים בנמל חיפה, אשר פעולותיהם בו הובילו לסיאוב הנמל והשחתתו.
התנועה החליטה, לשם קידומו של מנהל תקין וזירוז פרישתם של הנוגעים בדבר, וזאת מבלי לחזור בה מטענותיה, למקד העתירה, במיצוי ההליכים המשמעתיים נגד מר גוזלן, אשר יובילו להפסקת עבודתו בנמל ולחלופין פרישתו בהסכמה ללא תנאי פרישה מיטיבים כלשהם. זאת, לאחר שיתר המעורבים בפרשה פרשו מעבודתם בנמל חיפה, בעקבות חשיפת מעשיהם.
התנועה ושאול כרמלי הצליחו להביא להרחקת הגורמים, אשר הובילו לסיאובה של מערכת שלמה, ולהוצאתם מחוץ לנמל חיפה. ראויה לציון גם עבודתם הקשה והסיזיפית, של גורמי הביקורת ברשות הנמלים דאז, מר טומי פריאל ומר רונן ינוביץ ומנכ"ל הרשות דאז, מר עמוס רון, בניסיונם להביא לשינוי הנורמות בנמל ולאפשר סביבת עבודה, שוויונית, הוגנת, יעילה ועניינית.

בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל התחייבה הנהלת נמל חיפה להביא לפרישתו של מר אשר גוזלן מעבודתו בנמל חיפה, התנועה לאיכות השלטון ניאותה למשוך עתירתה בכפוף לפרישתו של מר אשר גוזלן ללא כל תנאי פרישה מיטיבים.