התנועה לאיכות השלטון דורשת שבועדת החקירה הממלכתית שתקום בנוגע לחלוקת קצבאות ניצולי השואה, תיבחן החלופה של העברת הכספים דרך ועדת התביעות

התנועה לאיכות השלטון דורשת שבועדת החקירה הממלכתית שתקום בנוגע לחלוקת קצבאות ניצולי השואה, תיבחן החלופה של העברת הכספים דרך ועדת התביעות
לטענת התנועה עולה כי התנהלותה של ועידת התביעות לוקה בחוסר שקיפות ובהיעדר הליכי ביקורת פנימיים. לאור כך, רוצה התנועה לדעת מהם השיקולים העומדים בבסיס החלטת הממשלה לבחור בועידת התביעות כאחראית להעברת הכספים לניצולי השואה.
במכתבה לראש הממשלה, היועץ המשפטי, שר האוצר, שר הרווחה, השר לענייני גמלאים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה דורשת התנועה שבועדת החקירה הממלכתית אשר הוחלט על הקמתה תיבחן החלופה של העברת הכספים דרך ועדת התביעות.
התנועה מבקשת לשוב ולהדגיש שאל לה למדינת ישראל להתנער מסמכויותיה ומחובותיה לדאוג בעצמה להעברת הכספים לניצולי השואה. בוועדה שנערכה לפני כשנה בעניין ועידת התביעות עלו דברי ביקורת קשים על התנהלות ועידת התביעות. בוועדה האמורה נאמר על ידי ח"כ קולט אביטל כי "אין כל שקיפות. לא ידוע לאן הכסף הולך ושאילו הכנסת הזאת היתה אחראית על ועידת התביעות, כבר היה כאן מבקר המדינה והיתה חקירה". גם ח"כ מרינה סולודקין טענה כי ועדת התביעות מתנהלת בניגוד לכל חוק שקיים במדינת ישראל.
בנוסף לאמור לעיל מעלה דו"ח בר לב ממצאים קשים בנוגע להיעדר השקיפות באופן הניהול, שווי הנכסים שבידי הועידה וכן ליקויים בהליכי הביקורת הפנימית.
התנועה מעוניינת לדעת מהם השיקולים העומדים בבסיס החלטת הממשלה לבחור את ועידת התביעות כאחת האפשרויות להעברת הכספים.
באם הממשלה תחליט להעביר את הקצבאות דרך ועדת התביעות ולא דרך גורם פנימי מבקר במדינת ישראל, תשקול התנועה לעצור מהלך זה בכל כלי העומד לרשותה.