התנועה לאיכות השלטון דורשת לסיים את כהונתו של יוסי לחמני כחבר בועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לרשות שדות התעופה בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים.

התנועה לאיכות השלטון דורשת לסיים את כהונתו של יוסי לחמני כחבר בועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לרשות שדות התעופה בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים.
הדרישה עקב כך שאחותו של לחמני לכאורה שולטת ב50 אחוז ממניות קרגו לוגיסטיקס העוסקת בשירותי תחבורה, עמילות ושילוח מטענים
במכתב לשר התחבורה, היועץ המשפטי לממשלה ויו"ר ועדת האיתור מר גדעון סיטרמן מציין עו"ד דניאל קירס בשם התנועה לאיכות השלטון כי לתנועה נודע כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים הקים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל לרשות שדות התעופה וכי מר יוסי לחמני מונה כחבר בוועדה. בעבר פורסם כי מר יוסי לחמני הינו, לכאורה, אחיה של הגב' מירי לחמני, אשר, להבנת התנועה, שולטת לכאורה ב-50% מהמניות בישראל קרגו לוגיסטיקס (איי סי אל) בע"מ, חברה העוסקת לכאורה בשירותי תחבורה, עמילות שילוח ועמילות מכס, אשר יושבת בקרית שדה התעופה.
בנוסף מכהן לכאורה כמנהל הכספים של החברה האמורה אדם נוסף בשם לחמני.
לכאורה, החברה האמורה אף שולטת בחברת פיק אנד פאק בע"מ, העוסקת בשילוח מטענים והיושבת, אף היא, ב"אירפורט סיטי".
אם אכן כך – והתנועה מבקשת לדעת אם הדברים נכונים – הרי מר יוסי לחמני מנוע מלכהן כחבר בוועדת האיתור לבחירת מנכ"ל רשות שדות התעופה. האינטרס הכלכלי בזהות מנכ"ל רשות שדות התעופה, של חברת תחבורה עמילות שילוח ועמילות מכס הממוקמת באזור שדה התעופה והשולטת בחברת שילוח מטענים הממוקמת באזור שדה התעופה אף היא– לכאורה ברור. והרי אינטרס כלכלי זה לכאורה אינו אלא האינטרס האישי של קרובת משפחה של מר יוסי לחמני מדרגה ראשונה.
דיני ניגוד העניינים באים כדי למנוע מצב שבו אינטרס אישי יכול להשפיע על האינטרס הציבורי בבסיס תפקיד ציבורי, והם נועדים למנוע עצם העמדתו של אדם ישר במבחן. נוכח האמור במכתב, כהונתו של מר יוסי לחמני לכאורה מעלה חשש לניגוד עניינים אשר מחייב כי לא יכהן בוועדת איתור לבחירת מנכ"ל שדות התעופה הבא.
על כן, אם הדברים המפורטים לעיל נכונים, תבקש התנועה את סיום הכהונה של מר יוסי לחמני כחבר בוועדה לאיתור מנכ"ל רשות שדות התעופה – ללא דיחוי.