התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיוה"מש למשוך ידו מטיפול בצו ההגנה לד"ר זליכה ולמשוך מכתבו למבקר המדינה בשל חשש לניגוד עניינים

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיוה"מש למשוך ידו מטיפול בצו ההגנה לד"ר זליכה ולמשוך מכתבו למבקר המדינה בשל חשש לניגוד עניינים
הדרישה בשל זיקות לכאורה של אחותו של היוה"מש, עו"ד ימימה מזוז היועצת המשפטית של משרד האוצר.

עו"ד דניאל קירס בשם התנועה לאיכות השלטון קורא במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה ע"ד מני מזוז למשוך ידו מהטיפול בצו ההגנה על החשב הכללי ולמשוך את מכתבו לנציב תלונות הציבור בענין; זאת, עקב החשש לניגוד עניינים שבו הוא מצוי לכאורה בגין מעורבותה לכאורה של אחותו בפרשת מכרז בנק לאומי ובסוגיית המשך הכהונה של החשב הכללי.
בצו ההגנה קבע מבקר המדינה כי בנסיבות שבפניו יש כדי לתמוך בטענה כי יש קשר סבתי לכאורי, מתקבל על הדעת, בין מעשי חשיפת טענות לשחיתות לבין הפגיעה הנטענת בד"ר זליכה המצדיק הוצאת הצו עד מיצוי הבירור.
כפי שתואר במכתבו של המבקר המלווה את הצו, ד"ר זליכה התריע על פרשת שחיתות הקשורה במכרז להפרטת בנק לאומי. כן תואר כי פנייתו של ד"ר זליכה למבקר המדינה באה לאחר שכבר התריע, לדבריו, בפני שר האוצר, מנכ"ל המשרד, היועצת המשפטית של המשרד- עו"ד ימימה מזוז וגורמים נוספים כי הליכי המכרז נגועים באי תקינות עד כדי שחיתות.
התנועה מדגישה כי אין לה כל טענה נגד יושרה של עו"ד ימימה מזוז.
עולה מהמכתב האמור כי עו"ד ימימה מזוז אף כתבה חוות דעת לגבי האפשרות לסיים את כהונתו של ד"ר זליכה, אשר הובאה בפני נציבות תלונות הציבור.
על פי פרסומים בעתונות, נטען כי עו"ד ימימה מזוז אף נכחה אישית לכאורה ברגעים מרכזיים בפרשה, לרבות פגישה שבה מ"מ שר האוצר דאז אהוד אולמרט לכאורה הקריא ממסמך המפרט שינויים למכרז שהועבר אליו לכאורה מטעמו של חברו פרנק לאוי.
כאמור, אין לתנועה כל טענה נגד יושרה של עו"ד ימימה מזוז; עם זאת, כפי שפורט, יש לה זיקות לענין.
להבנת התנועה, היועצת המשפטית של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז, הינה אחותו של היועץ המשפטי לממשלה. בנסיבות המתוארות, טיפול אישי של היועץ המשפטי לממשלה בפרשה מעלה חשש לניגוד עניינים. בשלבים קודמים של הטיפול בפרשה אכן משך היוה"מש את ידו כפי שמתבקש. כך, להבנת התנועה, הגורם אשר הורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד מר אהוד אולמרט בפרשת מכרז לאומי לכאורה לא היה מזוז אלא פרקליט המדינה.
על אף זאת על-פי פרסומים בתקשורת, ראה משום מה היוה"מש לפנות בעצמו למבקר המדינה כנציב תלונות הציבור ולבקש ביטול צו ההגנה שהוצא.
לאור זאת קוראת לו התנועה למען איכות השלטון למשוך ידו לאלתר מסוגיית המשך הכהונה של ד"ר זליכה וההגנה עליו כחושף שחיתות ולמשוך את מכתבו לנציב תלונות הציבור בנדון.