התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה לשר האוצר וליוה"מש קיימו הצהרתכם לבג"ץ – קצבו את כהונת נציב שירות המדינה שמואל הולנדר ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למנהל, במסגרת פרויקט "להבה" .

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה לשר האוצר וליוה"מש קיימו הצהרתכם לבג"ץ – קצבו את כהונת נציב שירות המדינה שמואל הולנדר ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למנהל, במסגרת פרויקט "להבה" .
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה לראש הממשלה, לשר האוצר וליועץ המשפטי לממשלה מזכירה התנועה לאיכות השלטון כי ביולי 2006 עתרה התנועה לבג"צ בבקשה כי יורה לממשלת ישראל ולשר האוצר להפעיל את סמכותם ולהביא לסיום כהונתו של נציב שירות המדינה – מר שמואל הולנדר. זאת נוכח הכשלים, הפגמים והליקויים הקשים בתפקודו של הנציב בתפקודה של הנציבות בראשותו, כפי שעולים פעם אחר פעם מדו"חות מבקר המדינה. לחילופין ביקשה התנועה כי ממשלת ישראל ושר האוצר יפעלו לקציבת משך כהונתו של הנציב. ביום 25.12.2006 התקיים הדיון בעתירה, במהלכו נענתה התנועה, להמלצת שופטי בג"ץ וחזרה בה מעתירתה נוכח הצהרת הפרקליטות המדינה כי "החל מהלך ביוזמתו של היועץ המשפטי לממשלה, לו שותפה הנציבות, של קציבת כהונות של בעלי תפקידים בכירים בשרות הציבורי ובכלל זה גם של תפקיד נציב שירות המדינה…מתנהלת עבודת מטה בינמשרדית הנמצאת בעיצומה". בדיון אף עלה כי בחודש ינואר אמורה הייתה להיערך ישיבת ממשלה בנושא זה. ברוח זו אף פסק בית המשפט הנכבד וקבע כי: "בהמלצת בית המשפט, חזרה בה העותרת מעתירתה, וזאת, בין היתר, נוכח הצהרת המדינה כי נערכת בעת זו פעולה לגיבוש אמות מידה לקציבת תקופת כהונתם של נושאי משרה בכירים בשירות המדינה, וכן נשקלת החלתן של אמות מידה אלה גם על נושאי משרה מכהנים. העותרת שומרת על כל טענותיה, וכן על זכותה לפנות פעם נוספת לבית המשפט בנושא אמות המידה, כאמור, ככל שיידרש". היות ומאז תגובת המדינה לבג"צ (יום 25.10.06) חלפו כחמישה חודשים, מבקשת התנועה לדעת האם גובשו אמות המידה, אם כן לקבל העתק מהם. אם טרם גובשו אמות המידה, מבקשת התנועה לדעת באיזה שלב נמצאת עבודת המטה, מתי היא צפויה להסתיים ובכלל כך מתי יגובשו אמות המידה לקציבת משך כהונתם של נושאי משרה בכירים בשירות הציבורי ובכללם נציב שירות המדינה. התנועה מבקשת לקבל את עמדת ראש הממשלה , שר האוצר והיוהמ"ש עמדתם בהקדם, על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים. ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למנהל, במסגרת פרויקט "להבה" .