התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה במכתב אל מנהל רשות המיסים, שר האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להודיע מהם קני המידה לפיהם מפצה רשות המסים על חפצים ביתיים, להנחותה לפצות כדין ולפעול לאלתר לתיקון והבהרה של המצג באתר האינטרנט שלה. זאת לאור חשש לכאורה כי רשות המסים מפחיתה לכאורה, בניגוד לדין, פיצוי על חפצים ביתיים שניזוקו בלחימה בצפון ו/או מפרסמת מדריך באתר האינטרנט שלה העלול להטעות את הציבור בעניין זכויותיו
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה, מזכירה התנועה את סעיף 38ב לחוק מס רכוש וקרן פיצויים, תשכ"א-1961 אשר מסמיך את שר האוצר להתקין תקנות לפיצוי על חפצים ביתיים שאינם משמשים לעסק. כמו כן, מציינת התנועה את תקנה 1 ו-2 לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים)(חפצים ביתיים), תשל"ג-1973, הקובעות בבירור כי יש שתי אפשרויות בלבד: או תיקון החפץ, או רכישת חפץ חדש. דא עקא, מ"מדריך לאזרחים שרכושם נפגע בפעולות איבה" המפורסם באתר של רשות המסים, עולה, כביכול, בניגוד לתקנות, כי אם לא ניתן לתקן את החפץ יש לפצות בשיעור של חפץ דומה משומש, ורק אם אין חפץ דומה משומש, לפצות בשיעור של חפץ חדש. במכתבה טוענת התנועה כי: "במידה והמדריך האמור אמור לחול על הנזקים עקב הלחימה בצפון, ההנחיה האמורה סותרת את התקנות. הרי, כפי שצוטט, התקנות קובעות באופן ברור כי ישנן שתי דרכים בלבד לפיצוי על חפץ ביתי. אין, לפי התקנות, כל חלופה של רכישת חפץ דומה שאינו חדש (וודאי שאין הוראה בתקנות האומרת כי לא יינתן פיצוי בגובה עלות חפץ חדש אלא אם לא נמצא חפץ דומה שאינו חדש)". כך, אם רשות המסים פועלת לפי המדריך האמור ומפצה, במקרה שלא ניתן לתקן חפץ ביתי, רק בעלות חפץ דומה שאינו חדש (במקום בעלות חפץ דומה חדש כמתחייב מהתקנות), היא עושה זאת, לכאורה, בניגוד לדין". כמו כן, מציינת התנועה כי :"אף במידה והמדריך האמור אינו אמור לחול על נזקים עקב הלחימה בצפון (אלא, לדוגמה, על פיגועי טרור), יש בהופעתו הבולטת באתר רשות המסים (ועוד לצד מדריך בעניין נזקים עקיפים עקב הלחימה בצפון), ללא הבחנה ברורה בין המטריות, כדי להטעות את הציבור בעניין זכויותיו". התנועה מדגישה כי בכל יום עלולים אזרחים שרכושם נפגע עקב הלחימה בצפון לשנות את מצבם לרעה לאור המדיניות ו/או הפרסומים של רשות המסים בנדון, ועל כן מבקשת את תשובת רשות המיסים ביממה הקרובה.