חברת הכנסת, שלי יחימוביץ, תעביר לשולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה להבטיח כי קרקעות ששימשו חברות מופרטות יושבו למדינה לאחר שינוי יעודן לאחר ההפרטה. הצעת החוק אשר נוסחה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ בשיתוף עם התנועה למען איכות השלטון נועדה להבטיח כי בעת הליכי הפרטה, יפעלו השרים והרשות להבטחת חזרת קרקעות המדינה אשר שימשו את החברה המופרטת, לידי המדינה, עם שינוי יעודן לאחר ההפרטה או עם סיום השימוש בהן למטרה לה שימשו בפועל עד לסמוך למועד ההפרטה. ההצעה הועברה ללשכה המשפטית של הכנסת ותונח בשבועות הקרובים על שולחנה של הכנסת.

חברת הכנסת, שלי יחימוביץ, תעביר לשולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה להבטיח כי קרקעות ששימשו חברות מופרטות יושבו למדינה לאחר שינוי יעודן לאחר ההפרטה. הצעת החוק אשר נוסחה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ בשיתוף עם התנועה למען איכות השלטון נועדה להבטיח כי בעת הליכי הפרטה, יפעלו השרים והרשות להבטחת חזרת קרקעות המדינה אשר שימשו את החברה המופרטת, לידי המדינה, עם שינוי יעודן לאחר ההפרטה או עם סיום השימוש בהן למטרה לה שימשו בפועל עד לסמוך למועד ההפרטה. ההצעה הועברה ללשכה המשפטית של הכנסת ותונח בשבועות הקרובים על שולחנה של הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון
חברת הכנסת, שלי יחימוביץ, תעביר לשולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה להבטיח כי קרקעות ששימשו חברות מופרטות יושבו למדינה לאחר שינוי יעודן לאחר ההפרטה. הצעת החוק אשר נוסחה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ בשיתוף עם התנועה למען איכות השלטון נועדה להבטיח כי בעת הליכי הפרטה, יפעלו השרים והרשות להבטחת חזרת קרקעות המדינה אשר שימשו את החברה המופרטת, לידי המדינה, עם שינוי יעודן לאחר ההפרטה או עם סיום השימוש בהן למטרה לה שימשו בפועל עד לסמוך למועד ההפרטה. ההצעה הועברה ללשכה המשפטית של הכנסת ותונח בשבועות הקרובים על שולחנה של הכנסת. הסיבה להצעת החוק היא: קרקעות המדינה הינן משאב מוגבל אשר מכל החלטה על הקצאתו או שימוש בו, עשויות להיגזר משמעויות אף לדורות הבאים. לפיכך, מחויבות הרשויות המוסמכות ובכללן הגורמים המפריטים לפעול אף מכוח שיקולי פיתוח בר קיימא, המבטיחים את אינטרס הדורות הבאים. כאשר עוסקים בהחלטה מנהלית אשר מסדירה מצב משפטי לדורות ארוכים קדימה, מחויב הגורם הממשלתי הרלוונטי, במקרה זה ממשלת ישראל ויתר הגורמים האמונים על ניהול הליכי ההפרטה, לתת עדיפות ממשית לשיקולי הטווח הארוך . כאשר המדינה מפריטה חברה ממשלתית, כדי להביא לייצור או אספקת שירותים באמצעות גורם פרטי, משיקולים שונים ובכללם היעילות הכלכלית, היא אינה מחויבת אגב כך להעביר את הבעלות בקרקעות המדינה או הענקת זכות חכירה ארוכה באופן שמשאיר את הקרקעות בידי הגורם הרוכש גם לאחר שתפקע הסיבה שלשמה התקבלה החלטת ההפרטה. כך לדוגמא- מצב זה עשוי להוביל לכך שכאשר יפסיק הגוף הרוכש או מי שבא בנעליו להשתמש במקרקעין לצורך בו שימשו ערב ההפרטה, ישונה יעודן לשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור. במצב זה, רבים הסיכויים כי בבוא היום יועדף על פני האינטרס הציבורי, אינטרס פרטי הנתמך בלובי ממוקד, ומאורגן היטב. הצעת החוק אינה מגבילה את יכולתה של המדינה להפריט, ואף לא מגבילה את יכולתה של המדינה להעניק זכות חכירה בקרקעות החברה המופרטת, אלא שהיא מבטיחה כי ביום בו יפסיק הגוף הרוכש או מי שבא בנעליו להשתמש במקרקעין לצורך בו שימשו ערב ההפרטה, או כאשר ישונה יעודן, ידעו אלו כי הקרקע חוזרת לידי הציבור. הצעת החוק לא תחול כאשר מדובר בהליכי הפרטה בהם רוב שטחי הקרקעות שימשו את החברה המופרטת למטרת משרדי הנהלת החברה **הצעת חוק: חוק החברות הממשלתיות ( שמירה על קרקעות המדינה בעת הליכי הפרטה) התשס"ו- 2006